PIXAR
HOPPERS · TOY STORY5 · GATTO · A HIHETETLEN CSALÁD3 · COCO2

MENÜ

AGYMANÓK Egy amerikai média franchise, amelyet Pete Docter és Ronnie del Carmen hozott létre. Egy Riley nevű lány elméjében játszódik, ahol többféle megszemélyesített érzelem irányítja gondolatait és tetteit. A franchise-t a Pixar Animation Studios készítette, és az anyavállalata, a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazza. A 2015-ös, azonos című filmmel kezdődött, majd az Inside Out 2 (2024) követi. A franchise egy kisfilmet, több videojátékot és két vidámparki attrakciót is tartalmaz.

ANIMÁCIÓK

  • Rendező(k) Pete Docter
  • Forgatókönyvíró(k) Pete Docter - Meg LeFauve - Josh Cooley
  • Producer(ek) Jonas Rivera
  • Hangok Amy Poehler - Phyllis Smith - Richard Kind - Bill Hader - Lewis Black
  • Zeneszerző(k) Michael Giacchino
  • Játékidő 95 perc
  • Bemutató 2015. Június 19. Magyar 2015. Június 25.
  • Bevétel $ 858,852,998

AGYMANÓK [(Inside Out] 2015-ben bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs film. A Pixar Animation Studios gyártásában készült, a Walt Disney Pictures forgalmazásában jelent meg. Műfaját tekintve filmvígjáték és filmdráma. A rendezője a Szörny Rt.-t és a Felt is jegyző Oscar-díjas Pete Docter, akitől az animációs film eredeti ötlete is származik. Társrendezője Ronnie del Carmen, a forgatókönyvet pedig Docter, Meg LeFauve és Josh Cooley írták. A történet egy kislány elméjében játszódik, akit az érzelmei irányítanak mindennapi élete során. A filmben az érzelmek apró, megszemélyesített lényekként jelennek meg, a magyar címben erre utal az "agymanók" kifejezés. Az eredeti cím ("Inside Out") szó szerint azt jelenti, kifordulva, a film koncepciójában pedig azt, hogy önmagunkból kifordulva.
A filmet legelőször a 2015-ös cannes-i fesztiválon mutatták be, május 18-án. A hivatalos amerikai bemutatóra 2015. június 19-én került sor, míg Magyarországon egy héttel később, június 25-én mutatták be a mozikban. A kritikusok kimagaslóan pozitívan értékelték, főleg az eredeti ötlet és a komoly pszichológiai mondanivaló miatt, de hasonlóan méltatták Michael Giacchino zenéjét és a szinkronszínészek teljesítményét. A film világszerte 875 millió dollárt termelt, amivel 2015 hetedik legtöbb bevételt hozó mozifilmje volt. 2016-ban számos kritikusi díj mellett megkapta a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat, Golden Globe-díjat, BAFTA-díjat, és Szaturnusz-díjat.

Riley Anderson hétköznapi lány, aki Minnesotában él egy nagy kertes házban, mókás szüleivel, és sok-sok barátjával. Riley-t, akárcsak mindenki mást, a tudatában élő érzelmei irányítanak. Ők Derű, Bánat, Harag, Undor, és Majré, akik Riley agyának központjában, a Fejhadiszálláson laknak, ahonnan a kislány mindennapi életét irányítják. Derű Riley első számú érzelme, a kislány folytonos jókedvéért felel, Majré Riley biztonságának megóvásáért, Undor az ítélőképességét koordinálja, Harag pedig az önbizalmát és a becsületét védi. Az egyetlen kivétel Bánat, akiről senki sem tudja, mi képzi fő feladatát, és akire ezért a legtöbb érzelem neheztel, különösen Derű, aki nem akarja, hogy Riley valaha is szomorú legyen. Riley személyiségének különböző jegyei lebegő szigetek formájában öltenek testet, ezek az úgynevezett "Személyiség szigetei", melyeket Riley életének nagy pillanatai, a főemlékek működtetnek. Riley-t rendkívül boldog gyerekkorral áldotta meg az ég, ám mikor tizenegy éves lesz, minden megváltozik. Ő és a családja a békés kertvárosból kénytelenek San Franciscóba költözni, az édesapja új állása miatt.
A költözés nem várt változásokat hoz Riley életébe, ami nemcsak őt, de az érzelmeit is felkavarja. Bár Derű megpróbálja a dolgok pozitív oldalát láttatni, összetűzésbe kerül a többi érzelemmel, akik mind másként vélekednek arról, hogyan kell viselkedni egy új városban, egy új otthonban és egy új iskolában. A helyzetet nehezíti Bánat folytonos közbeavatkozása, aki ügyetlenkedésével folyton szomorúvá változtatja Riley Minnesotához kapcsolódó boldog emlékeit. Derű próbálja őt távol tartani attól, hogy közbeavatkozzon, ám ez nem jár sikerrel. Végleg elszabadul a káosz, amikor Bánat megríkatja Riley-t az új iskolában az osztálytársai előtt: Derű és Bánat vitába száll egymással, mely során a főemlékek kiesnek a helyükről, és ezzel leállnak a Személyiség szigetei. A főemlékekkel együtt Derű és Bánat kikerülnek a Fejhadiszállásról, és elvesznek Riley hosszú távú memóriájában.
Derű távollétében Riley meglehetősen frusztrálttá válik, a helyzetet pedig tovább rontja, ahogy Harag, Undor és Majré heves összecsapások közepette próbálják őt irányítani. A Személyiség szigeteinek megrekedése miatt Riley kifordul önmagából, és az őt érő sorozatos csalódások miatt (veszekszik a családjával, elbukik hokizás közben) sorra elveszti a személyiségének egy-egy darabját. Közben Derű és Bánat próbálnak visszajutni a Fejhadiszállásra, ahogy csak lehet. Ebben segítségükre lesz Bing Bong, Riley régi képzeletbeli barátja. Útjuk során átvágnak Fantáziaországon (Riley képzeletvilágán) az Álom Stúdión (ahol Riley álmait készítik), és még Riley tudatalattijában is rövid látogatást tesznek. Az út során Bánat kezdi felfedezni az élet naposabb oldalát, és Derű is tanul egyet s mást Bánattól, többek között a sírás és az empátia lélekemelő hatását.
A Fejhadiszálláson a többi érzelem azt a döntést hozza, hogy Riley-nak haza kell térnie Minnesotába, mert csak ott lehet boldog, és ott gyűjthet boldog emlékeket. Ez persze azzal jár, hogy meg kell szöknie otthonról, a hazaúthoz pedig pénzt is kell lopnia a szüleitől. Amint azonban elültetik ezt a gondolatot a fejében, Riley lelki világa végleg felborul: a továbbiakban az érzelmek már nem képesek befolyásolni a döntéseit, apatikussá válik. A Személyiség szigetei egytől-egyig összeomlanak, ennek következtében Derű és Bing Bong, Riley elméjének többi részével, csapdába esnek a Feledés gödrében (ez egy hatalmas szakadék, melynek mélyén Riley minden régi emléke elfelejtődik előbb-utóbb). Ezt megelőzően Derű szörnyen megbántotta Bánatot, mert le akart róla mondani, hogy visszatérjen vele a Fejhadiszállásra, azt gondolván, Bánat csak akadályozná Riley-t a boldogságban. Azonban a Feledés gödrében Derű felfedezi, hogy Riley egyik boldog emléke korábban szomorú volt, de Bánat közbeavatkozása miatt, Riley jól kisírta magát, és a szülei megvigasztalták őt. Derű rájön, hogy Bánat jelentősége ebben rejlik: a szomorúság által jelzi, ha Riley-nak segítségre van szüksége. Bing Bong régi rakétájának beüzemezésével Derű és Bing Bong megpróbálnak kijutni a Feledés gödréből, Bing Bong azonban rájön, hogy a rakéta csak egyiküket bírja el. Önként vállalja, hogy a gödörben marad, hogy Derű megmeneküljön. Mielőtt végleg elfelejtődne, utolsó kérésként arra kéri Derűt, vigyázzon helyette Riley-ra.
Derű megkeresi Bánatot, és bocsánatát kéri, amiért gonosz volt vele, majd közös csapatmunkával visszatérnek a Fejhadiszállásra. Derű végre engedi, hogy Bánat vegye át a vezető szerepet, akinek beavatkozásával sikerül eltéríteni Riley-t a szökés gondolatától, és hazatér a családjához. Bánat az összes főemléket szomorúvá változtatja, ami által Riley képes megnyílni a szüleinek. Bocsánatot kér tőlük, amiért megszökött, és könnyek között elmondja, mennyire hiányolja a régi otthonát. A szülei megértik és megvigasztalják őt. Ezáltal Riley-ban egy új főemlék születik, amely új Személyiség szigeteket épít ki.
Egy évvel később Riley immár boldogan éli a San Francisco-i mindennapokat. Új barátokat szerzett, illetve az érdeklődési köre is jelentősen bővült. Az érzelmei továbbra is azon dolgoznak, hogy segítsenek neki átvészelni a nehézségeket, amikbe immár közbejátszanak a kamaszkori változások és a felnőtté válás kezdeti szakasza is.

HÁTTÉR Az Agymanók eredete Pete Docter rendező gyerekkorára nyúlik vissza. Amikor tízéves volt, a családjával Dániába költöztek, ahol az édesapja Carl Nielsen munkásságát tanulmányozta jó ideig. Docter-nek nagyon nehezen ment itt a beilleszkedés, lévén, hogy a nyelvet sem beszélte és a dán kultúrát sem ismerte. A szabadidejét, mivel nem sok barátja volt, rajzolgatással és különböző történetek kitalálásával töltötte. Már akkor megfogalmazódott benne, hogyha nagy lesz, szeretne a rajzfilm-szakmában dolgozni. Így a főiskolát elvégzése után ebbe az irányba szakosodott.
2009-ben, nem sokkal a Fel befejezése után, Docter felfedezte, hogy a lánya, Ellie meglehetősen szokatlanul viselkedik: magába zárkózik és nem sokat beszél. A Fel elkészítése alatt Docter elmondása szerint a lánya egy sziporkázó, mindig vidám teremtés volt, de ahogy a kamaszkorba lépett, már egyre csöndesebb lett. Docter folyton csak arra tudott gondolni: vajon mi járhat a fejében? Végül ez vezette el őt az Agymanók megalkotásához. 2011-ben vetette fel az ötletet a Pixarnál: "Mi lenne, ha film készülne egy olyan helyről, amelyet mindenki ismer, de még senki sem látott: az emberi elme belsejéről?" Az ötlet mindenki tetszését elnyerte, így még ugyanebben az évben megerősítették, hogy a Pixar tervebe vette ezt a produkciót, melynek Micheal Arndt írja a forgatókönyvét. A forgatókönyv első kész változata hamar megvolt, viszont rengeteg változáson ment keresztül, míg elérte a végleges formáját. Arndt munkáját Pete Docter, Meg LeFauve és Josh Cooley együttesen átdolgozták, amit Arndt igencsak rossz néven vett, így 2012-ben otthagyta a csapatot.
A film alapötlete a kezdetektől az volt, hogy egy lány fejében játszódjon, aki a felnőtté válás gondjaival küzd.[6] Docter teljesen a saját lányáról mintázta Riley karakterét: elmondása szerint olyasvalakit akart, aki nem az a tipikus "lányos-lány", hanem összetettebb, és érzelmileg sokkal nehezebb őt megérteni. Del Carmen jött elő az ötlettel, hogy Riley Minnesotában éljen és hokizzon, mivel a sport nem igazán illik egy lányhoz, ami pont megfelelt a rendező elképzelésének. Eredetileg azt tervezték, hogy Riley-t valami trauma érje, amit a filmben próbál feldolgozni, de ezt elvetették, mert nem akartak nagy hasonlóságot a Fel-el, illetve, a trauma feldolgozás nem passzolt egy tinédzserhez, aki épp csak most kezdi az életet. Egy másik elképzelés a gyermekkorral való szakítás volt, mely során a főszereplő azzal küzd meg, hogy hátrahagyja a gyermekéveit és felnőttkor kezdeti szakaszába lép. A Pixar ezt az ötlet kezdte fejleszteni. Végül Pete Docter a saját gyerekkora alapján vetette fel a költözés ötletét, ami mindenikek tetszett, mert egyúttal benne van a szakítás a régi dolgokkal és az új, nehéz helyzetekkel való szembenézés.
Az érzelmek, mint fő karakterek kidolgozása, igencsak nagy kihívást jelentett a Pixar számára. Amikor elkezdtek dolgozni a filmben, több neves pszichológus véleményét kérték ki, hogy megismerjék az elme és az érzelmek működését. Ennek tanulmányozására több hónapot is rászántak. A legtöbb segítségét Dacher Keltner a kaliforniai, berkeley-i orvosi egyetem professzorától kapták, aki rengeteg segédkezett a Pixarnak az érzelmek megismerésében. A film kezdeti szakaszában több tucat érzelem élt volna az emberek fejében, de Keltner tanácsai alapján megváltoztatták az ötletet. Szerinte az emberi lény fő érzelmei az öröm, a bánat, a harag, az undor, a félelem és a meglepődés. Docter a félelmet és a meglepődést túl hasonlónak találta, így egybegyúrta őket. Az érzelmek megismerése mellett egyben azzal is törődtek, hogyan változik az ember személyisége, ennek alapján alkották meg a személyiség szigeteit, a gyermekkorral való szakítás érzékelésére pedig egy képzeletbeli barát elfeledtetését mutatták be.
A film kezdeti szakaszában az alkotók eldöntötték, hogy a főszereplő a Derű lesz, aki egy kislány gyermekkorának egyik legmeghatározóbb érzelme lehet. Kitalálták, hogy a film valójában az ő fejlődését mutassa be, hogy miként képes elengedni a túlzott vidámságot annak érdekében, hogy a lány érettebb legyen (ezt az ötletet főleg Derű hangadója Amy Poehler vetette fel a készítőknek). Az eredeti forgatókönyvben még Derű és Majré vesztek volna el Riley elméjében, ám a Pixar fejesei ettől nem voltak maradéktalanul elragadtatva. Ugyan méltatták a történet humorát és kreativitását, elfogultak voltak azzal, hogy nincs benne elég mélység. Docter attól félt, jegelni fogják a produkciót. Végül több hónapnyi mélypont után arra a következtetésre jutott, hogyha a filmben érzelmi fejlődést akarnak bemutatni, Majrét egy komolyabb érzelemre kell lecserélniük. Így került a helyére Bánat. A készítők kifejezetten jutalmazták az ötletet, annak ellenére, hogy ez a forgatókönyv teljes átírását, és film bemutatójának késleltetését eredményezte.
2014-ben Pete Docter a következő interjút adta a The Hollywood Reporter-nek a filmmel kapcsolatban: "A legnehezebb kihívás a filmben maga az összehangolás, hiszen párhuzamosan be kell mutatni, hogy mi történik a kislánnyal, és hogy ezalatt mi zajlik le a fejében. A karakterek nagyon dinamikusak, mivel sokáig törtük a fejünket azon, hogy milyenek is legyenek az érzelmek. Végül abban maradtunk, hogy olyan jellegekkel ruházzuk fel őket, ami leginkább jellemzi az adott érzelmet. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, mert azt hiszem a film pontosan tükrözni fogja majd, milyen is lehet egy érzelem, ha személyként gondolunk rá."

  • Rendező(k) Kelsey Mann
  • Forgatókönyvíró(k) Meg LeFauve - Dave Holstein
  • Producer(ek) Mark Nielsen
  • Hangok Amy Poehler - Phyllis Smith - Lewis Black-  Tony Hale - Liza Lapira
  • Zeneszerző(k) Andrea Datzman
  • Játékidő 96 perc
  • Bemutató 2024. Június 14. Magyar 2024. Június 13.

AGYMANÓK 2 [(Inside Out 2] Egy hamarosan megjelenő amerikai animációs film, amelyet 2024 júniusában mutatnak be, a Pixar Animation Studios készíti, és a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazza az Inside Out (2015) folytatásaként. A filmet Kelsey Mann rendezi (debütált nagyjátékrendezőként), a producer Mark Nielsen, a forgatókönyvíró pedig Meg LeFauve. A film főszereplői Amy Poehler, Phyllis Smith és Lewis Black hangját ismételgeti, valamint Tony Hale, Liza Lapira és Maya Hawke csatlakozik a szereplőgárdához.
Az Inside Out 2 fejlesztése 2022 szeptemberében kezdődött a D23 Expo bejelentésekor, Mann, Nielsen és LeFauve rendezői, produceri és írói szerepében, míg Poehlerről kiderült, hogy megismétli szerepét. A film Pete Docter „5-27 érzelem” ötletét tartalmazza az első filmből, amelyet Mann a gyártás során felvetett az „igaz” világépítés hasznosítására.
A tervek szerint 2024. június 14-én jelenik meg.

Az Agymanók 2 visszatér az újonnan vert tinédzser Riley elméjébe, amikor a főhadiszállás hirtelen lebontás alatt áll, hogy helyet adjon valami teljesen váratlannak: az új érzelmeknek! Az öröm, a szomorúság, a harag, a félelem és az undor, akik régóta sikeresen végeznek műtétet, nem tudják, mit érezzenek, amikor megjelenik a szorongás. És úgy tűnik, nincs egyedül.

HÁTTÉR Az Inside Out (2015) sikere után a 2015-ös hetedik legmagasabb színvonalú film, a Entertainment Tonight és a The Guardian "elkerülhetetlennek" tartotta a folytatást. Az Inside Out rendező, Pete Docter csírálta a folytatást, míg az eredeti film jelöléseit a 88. Akadémia 2016. januárjában mutatják be. A Pixar hivatalosan megerősítette a folytatást a D23 Expo 2022 szeptemberi bejelentése során, amikor Amy Poehler a színpadra lépett, hogy a filmet a Docter mellett megvitassák. Kelsey Mann -t a folytatás igazgatójaként jelentették be (ez a játék rendezői debütálása, amikor 2013 -ban korábban a Rövidfilm Párt Központját rendezte), Mark Nielsen Product -val, míg Meg Lefauve -nak bejelentették, hogy a film forgatókönyvét írja, visszatérve az elődjéből.
A "Tressful" WorldBuilding használatához Mann a Docter "Öt -27 érzelme" ötletét használta az első filmből, amelyet a produkció során készített. Mann első passzán kilenc új érzelem szerepelt, hogy örömmel érezze magát az összes új érzelem megjelenésével, de úgy érezte, hogy a történet nem tud nyomon követni olyan sok érzelmeket, amelyek figyelembe vették a reflektorfényt, vagy nem adják hozzá a történetet, tehát az első vetítés után ő az első vetítés után úgy döntött, hogy egyszerűsíti a számot. Ezen érzelmek között szerepelt Schadenfreude (örömmel valaki költségén), a féltékenység és a bűntudat, de az utóbbi kettő befolyásolta a filmet annak ellenére, hogy eltávolították, és Mann úgy érzi, hogy az irigység a féltékenységhez és a bűntudat maradványaihoz lehet kapcsolódni a szorongás bevezetésén belül, még akkor is Szorongás adása a bűntudat egy részének poggyászának, amelyet a Disneyland szállodák ihlette.

RÖVID ANIMÁCIÓK

RILEY ELSŐ RANDIJA? [Riley's First Date?t] 2015-ben bemutatott amerikai romantikus vígjáték műfajú 3D-s számítógépes animációs rövidfilm, amelynek rendezője és forgatókönyvírója Josh Cooley, zeneszerzője Michael Giacchino. A rövidfilm a szintén 2015-ös Agymanók folytatása.
A rövidfilm a Pixar Animation Studios és a Walt Disney Pictures gyártásában készült, a Walt Disney Studios Home Entertainment forgalmazásában jelent meg. Az Amerikai Egyesült Államokban 2015. augusztus 14-én debütált a D23 Expo-n. Magyarországon az HBO GO-n mutatták be előbb 2017. december 15-én, később pedig tévés premierként az HBO 2 tűzte műsorra 2017. december 25-én.
A rövid történet Riley szüleinek érzelmeit mutatja be, amikor arra gyanakodnak, hogy lányuk randizni megy egy fiúval.

Az immár tizenkét éves Rileyt gördeszkázni hívja egy Jordan nevű fiú (aki a film végén rövid ideig szerepelt). Ez aggodalommal tölti el a lány szüleit, mert azt gyanítják, lányuk randira megy, amire az érzelmeik is különböző módon reagálnak. Riley anyja megpróbál lazának tűnni és szlenget használni, így kísérelve meg kifaggatni lányát, de ezzel csak bosszúságot okoz Rileynak (és a lány érzelmeinek).
Riley apja igyekszik megfélemlíteni és kivallatni Jordant, de a fiú közönyösségét látva elfogy a türelme és kis híján elzavarja a házából. Jordan ekkor megemlíti, hogy egy együttesben játszik: Riley apja visszaemlékszik saját hasonló, fiatalkori élményeire és egyből megtalálják a közös hangot, mivel mindketten rajonganak az AC/DC zenéjéért. Riley és anyja az emeletről leérve meglátják, ahogy az apa és Jordan az AC/DC "Back in Black" című dalára léggitároznak, zavarba ejtve Rileyt.
Riley gyorsan távozik Jordannel, szülei megállapítják, hogy a fiú rendben van és a fiatalokat látva nosztalgikus érzés fogja el őket. A szülők megcsókolják egymást, Riley apjának érzelmi központja erre izgatottsággal reagál és érzelmei is a "Back in Black" című számra ünnepelnek. Riley anyjának érzelmei visszafogottan hallgatják a Berlin együttes "Take My Breath Away" című dalát.
A csók után Riley apja annak az asztalnak a megjavítására készül, melyet léggitározás közben döntött fel.

SOROZAT

Az Inside Out -en alapuló televíziós sorozat fejlesztés alatt áll a Pixarnál. Mike Jones, a Soul társszerzője fejleszti a sorozatot. A Dream Productions című sorozat premierje a Disney+ -on 2025 -ben lesz

BOX OFFICE

Ezt követi egy premier június 8 -án az El Capitan Színházban, Hollywoodban, Los Angelesben. A Cannes-i rendezvényen a film nyolc perces álló ovációt kapott. Az Inside Out a Dolby Vision -ben is megjelent, és ez az egyik legkorábbi film, amely a formátumot fogadja el. A színházakban egy Lava (2014) nevű rövidfilm kísérte.
Az Inside Out -ot kezdetben 2014. május 30 -án, tervezték meg, de 2015. június 19 -ig elhalasztották. Az Egyesült Államokban és Kanadában megnyitó hétvégén, az Inside Out 90,4 millió dollárt tett ki 3946 színházban, amelyek közül 3100 3D volt, a második helyen debütált a Jurassic World mögött (106,6 millió dollár). Ez a bevétel 3,7 millió dollárt tartalmazott a csütörtök esti előnézetektől. Az első Pixar-film, amely az első számú első számú, a hétvégi figura, az első Pixar-film, minden idők legnagyobb számú debütálása (a holnap utáni napon felülmúlva), és a legnagyobb nyitó hétvége minden eredeti filmnél (meghaladva Avatar), és a Pixar második legnagyobb megnyitása volt a Toy Story 3. után. Az Inside Out sikeres megnyitóját Cannes-premierjének, a Cinemacon és a Fathom Events vetítéseknek, a kedvező kritikus fogadásnak és a szájról szájra, valamint az Apák napi hétvégén történő megjelenésére tulajdonították. Elsősorban elsősorban egy női közönséget vonzott, és a nézők körülbelül 71 % -a család volt. A film második hétvégén 52,1 millió dollárt tett ki - ez 42 százalékos csökkenés - és a harmadikban 29,3 millió dollárt. Miután 2015. december 10-én befejezte színházi futását, az Inside Out 356,9 millió dollárt tett ki az Egyesült Államokban és Kanadában, mint az év negyedik legmagasabb bruttó filmje. 2020 júliusában, a mozik világszerte bezárása miatt a Covid-19 járványi pandémián, valamint a filmek játékának korlátozásai, az Inside Out 442 színházra-többnyire meghajtóba-, és 340 000 dollárt tettek.
Az Egyesült Államokon és Kanadán kívül, az Inside Out 40,3 millió dollárt tett ki a nyitó hétvégén 37 piacon. Legmagasabb bruttó piacai Kína 11,7 millió dollár volt, az Egyesült Királyság 11,5 millió dollár, Mexikó 8,6 millió dollár, Oroszország 7,6 millió dollár, Olaszország, 7,4 millió dollár, Németország 7,1 millió dollár, 7,1 millió dollár, és Dél -Korea 5,2 millió dollár. Inside Out volt az első Pixar -film, amely több mint egymilliárd rubelt durva Oroszországban. A film további 501,9 millió dollárt tett ki, a legmagasabb bruttó az Egyesült Királyságból (59,4 millió dollár), Japánból (33 millió dollár), Németországból (31,6 millió dollár), Mexikóból (31,1 millió dollár), Dél -Korea (30,9 millió dollár), Franciaország (30,1 millió dollár) (30,1 millió dollár) ), Olaszország (27,1 millió dollár), Venezuela (25,4 millió dollár) és Ausztrália (24,2 millió dollár). Ez tette az Egyesült Államokon és Kanadán kívüli hetedik legmagasabb bruttó filmré, [108], és a 2015-ös hetedik legmagasabb bruttó film, összesen 858,8 millió dollár. A határidő Hollywood a film nettó nyereségét 279,51 millió dollárra számította ki, a termelési költségvetés, a marketing, a tehetség részvétele és az egyéb költségek miatt; A box-office bruttó és az otthoni média bevételei hatodik helyen helyezték el a 2015-ös "legértékesebb blokkolói" listáján.

# TOP
100
ANIMÁCIÓ
BEVÉTEL MEGJ.
ÉV
HELY.
AMERIKA MÁS TERÜLETEN VILÁGSZERTE
2015 20 AGYMANÓK
$ 356,921,711 $ 501,926,308 $ 858,852,998 07
2024 00 AGYMANÓK 2 TBA TBA TBA 00
TELJES $ 356,921,711 $ 501,926,308 $ 858,852,998

 

Asztali nézet