PIXAR
HOPPERS · TOY STORY5 · GATTO · A HIHETETLEN CSALÁD3 · COCO2

MENÜ

VERDÁK Egy animációs filmsorozat és a Disney Media franchise egy olyan világban, amelyet John Lasseter, Joe Ranft és Jorgen Klubien által létrehozott antropomorf járművek lakott. A franchise a Pixar által készített és a Walt Disney Pictures által kiadott autók 2006 -os filmjével kezdődött. A filmet 2011-ben követte a Cars 2.
Az első két autófilmet Lasseter, a Pixar, a Walt Disney Animation Studios és a Disneytoon Studios akkori kreatív tisztje rendezte, míg a Cars 3 rendezője a Brian Fee, az előző részletek storyboard művésze rendezte. A Lasseter a 3 CARS és a Planes Films ügyvezető producerként szolgált. Mindhárom autófilm együttesen több mint 1,4 milliárd dollárt hozott létre a box box bevételeiben világszerte, miközben a franchise több mint 10 milliárd dolláros értékesítést gyűjtött az első öt év alatt.

ANIMÁCIÓK

  • Rendező(k) John Lasseter
  • Forgatókönyvíró(k) Dan Fogelman - John Lasseter - Joe Ranft - Kiel Murray - Phil Lorin - Jorgen Klubien
  • Producer(ek) Darla K. Anderson
  • Hangok Owen Wilson - Paul Newman - Bonnie Hunt - Larry the Cable Guy - Tony Shalhoub
  • Zeneszerző(k) Randy Newman
  • Játékidő 117 perc
  • Bemutató 2006. Június 9. Magyar 2006. Június 15.
  • Bevétel $ 461,996,328

VERDÁK [Cars] 2006-ban bemutatott számítógépes animációs film, a Verdák-trilógia 1. része és a 7. Pixar-film. Az animációs filmet John Lasseter (Toy Story – Játékháború, Egy bogár élete, Toy Story – Játékháború 2.) rendezte. A történet egy olyan világban játszódik, amelyet antropomorfizált autók és más járművek népesítenek be, akiknek hangját többek között Owen Wilson, Bonnie Hunt, Paul Newman, Cheech Marin, Tony Shalhoub, John Ratzenberger, George Carlin, Larry the Cable Guy, Richard Petty és Darrell Waltrip szolgáltatja. A film G besorolást kapott az amerikai korhatármegállapító-bizottságtól, az MPAA-tól.
A film premierje 2006. május 26-án volt a Lowe's Motor Speedway-en az észak-karolinai Concordban. A bemutatóra 30 000 jegyet értékesítettek.
A Pixar nem sokkal az első rész bemutatása után elkezdte a munkát a Verdák 2. (Cars 2) címet viselő folytatáson. A filmet 2011-ben mutatták be.
2014. március 18-án a Disney vezérigazgatója bejelentette, hogy a Pixar elkezdett dolgozni a Verdák harmadik részén. 2016. június 10-én John Lasseter egy interjú során elárulta, hogy a Verdák 3. érzelmesebb film lesz, hasonlóan a legelső Verdákhoz. A film Magyarországon 2017. június 15-én jelent meg.
A Verdák az utakon című sorozat 2022 őszén jelent meg a Disney+-on.

Villám McQueen a Szelep Kupa versenyének zöldfülű újonca. Mérhetetlenül elbizakodott, arrogáns, megbecsülést nem mutat csapata iránt, másokkal se nagyon törődik, csakis az érdekli, hogy ő legyen az első újonc, aki megnyeri a Szelep Kupát és egy rendkívül jövedelmező szerződéshez jusson a Dinocóval. Igen ám, de a futam hármas holtversenyt hoz McQueen, az állandó második és a szabályokra fittyet hányó Joe Komposztor és a veterán King között.
A verseny után Villám és szállítókamionja, Mack országon átívelő éjszakai útra indul Kaliforniába, a mindent eldöntő megmérettetés helyszínére. Mivel mindenáron először akar odaérni, Villám nem engedi Macket aludni a pihenőhelyen. Mialatt Villám hátul alszik, négy tuning országúti verda szórakozni kezd Mackkel, amitől az álmos kamion egy pillanatra lehajt az útról, épp elég időre, hogy kinyíljon a hátulja, s az alvó Villám kiguruljon az országútra. Villám kétségbeesetten próbálja utolérni Macket, de eltéved és egyedül találja magát az éjszaka közepén a félreeső 66-os úton; megpróbál visszajutni az országútra, de ez nehezen megy fényszórók híján.
A fényszórók nélkül száguldozó autó rövidesen szemet szúr egy kisvárosi seriffnek. Vad üldözés veszi kezdetét, ami azzal ér véget, hogy McQueen feldúlja egy elfeledett sivatagi kisváros, Kipufogó-fürdő főútját. Villámot elfogják, bilincsbe verik és bíróság elé állítják. A helyi idősödő bíró, Hudson Doki először ejteni akarja az ügyet és megszabadulni McQueentől, ám Sally, a 2002-es Porsche színre lép és meggyőzi a dokit, hogy Villám maradjon és javítsa meg az utat, amit tönkretett.
Eleinte Villám McQueen arrogáns marad és csak magára gondol, s minél előbb le akar lépni Kipufogó-fürdőből, hogy a kaliforniai versenyre jusson. Egy szökési kísérlet és egy elfuserált útjavítás után Hudson Doki kihívja Villámot egy sivatagi futamra. Ha McQueen nyer, elhagyhatja a várost. Ha a doki nyer, Villám köteles eleget tenni az ítéletnek és Doki utasításait követni. Villám nevetve megy bele a könnyű próbába, s hatalmas előnyre tesz szert, míg Doki a startvonalnál marad. Villám megpróbál bevenni egy éles kanyart a porban, ám lerepül az útról, egyenesen egy kaktuszosba, éppen ahogy Doki gondolta. A versenyt Doki nyeri.
Az elkövetkezendő néhány napban Villám fokozatosan ismeri meg a városkát és lakóit. Megtudja, hogy a szinte elhagyatott város életét a 40-es autópálya építése zökkentette ki a mindennapjaiból, évtizedekkel ezelőtt. McQueen összebarátkozik az együgyű, de hűséges vontatókocsival, Matukával és Sallyvel, a Porschével. Sally megmutatja Villámnak, miért is szereti Kipufogó-fürdőt, s elmeséli neki, mennyire kiemelkedő volt a város turizmusa a 66-os út mentén, ami az autópálya megépítésével teljesen eltűnt.
Villám kezdi megkedvelni Kipufogó-fürdőt, de továbbra is izgatja az a sivatagi éles, poros kanyar. Doki tanácsokat ad neki ezzel kapcsolatban, de McQueen figyelmen kívül hagyja az öreg járgány látszólag nevetséges utasításait. Ezután Villám felfedezi, hogy Hudson Doki egykor nagy versenyző volt, háromszoros Szelep Kupa bajnok az ’50-es években, egészen addig, míg egy súlyos baleset véget nem vetett karrierjének. Miután Villám rájött titkára, a doki fülest ad a médiának McQueen hollétéről, amiről egy hete nem tudtak semmit. Villám gyorsan felszívódik, hatalmas médiafelhajtással Kaliforniába jut.
Kaliforniában, a bajnoki futamon Villám képtelen koncentrálni, mert esze folyton Sallyn és Kipufogó-fürdőn jár. Gyengén kezd neki a versenynek, ám miután felfedezi, hogy sok barátja eljött Kipufogó-fürdőből, hogy csapataként segítsék, csapatfőnökként Hudson Dokival (a régi #51 „Hihetetlen” Hudson Hornet festéssel) az élen, McQueen összeszedi magát. Felzárkózik, majd a vezetést is megszerzi az utolsó körben, köszönhetően annak, hogy végre megértette a doki tanácsát az éles sivatagi kanyarról.
Mikor már úgy tűnik, Villámé lesz a bajnoki cím, Joe Komposztor, utolsó elkeseredett lépésként szántszándékkal kilöki Kinget, aki többször megpördülve tengelye körül súlyos balesetet szenved. Villám, emlékezve Doki balesetére, ami véget vetett karrierjének, lefékez a célvonal előtt, zöld utat adva Komposztornak az első helyhez, és visszamegy segíteni Kingnek; áttolva őt a célvonalon méltó befejezést biztosít számára. Joe Komposztor megnyeri a Szelep Kupát, de a közönség kifütyüli, csodálatukat Villám McQueen nyeri el önzetlenségéért és megbecsülésének kimutatásáért. Noha a Dinoco felkínálja neki, amiről álmodott, Villám úgy dönt, régi szponzoránál, a RozsdaMarisnál marad, és visszamegy Kipufogó-fürdőbe – teljes versenycsapatával egyetemben. McQueennek köszönhetően a város turizmusa fellendül, s a település megmenekül a lassú vegetálástól.

HÁTTÉR Ellentétben a legtöbb animált autótól, a film járműveinek szeme a szélvédőn helyezkedik el. Bob Pauley produkciós designer szerint John Lasseter a kezdetek óta a szélvédőn képzelte el a szemeket. Először is, ez megkülönbözteti a karaktereket a sokkal általánosabb ábrázolástól, ahol az apró szemek a fényszórók helyén jelennek meg. Másodszor pedig, úgy érezte, ha a szemek lent vannak, közel a szájhoz, az autók legelején, a szereplők sokkal inkább emlékeztetnek kígyókra. A szélvédőre helyezett szem jóval emberibb hatást kölcsönöz, illetve így a teljes autó része lehet a karakter animációjának.”
Az eredeti forgatókönyvet 1998-ban írták meg, s a producerek a Verdákat közvetlenül az Egy bogár élete után kívánták elkészíteni, 1999 eleji bemutatóra. Ám a filmet jegelték, s a Toy Story – Játékháború 2 munkálatai vették át a helyét. Később, mikor ismét előtérbe került a produkció, több nagyobb változtatást is véghezvittek a történeten.
A film munkacíme 2001-ben A 66-os út (Route 66) volt. 2002-ben azonban megváltoztatták, hogy elkerüljék a bármiféle kapcsolat feltételezését az 1960-as évekbeli, azonos című tévésorozattal.
Eredetileg 2005. november 4-ére tervezték a bemutatót, de nem sokkal az előzetes 2004 végi debütálása után 2006. június 9-ére változtatták, így nyári premiert biztosítottak a filmnek, a DVD kiadás pedig ebből következően 2006 telére tevődött. A Verdák helyett a Csodacsibét mutatta be a Disney 2005. november 4-én.
Verdák a néhai Joe Ranft utolsó munkája; autóbalesetben halt meg 2005-ben. A készítők az ő emlékének ajánlják a filmet.

  • Rendező(k) John Lasseter
  • Forgatókönyvíró(k) Ben Queen
  • Producer(ek) Denise Ream
  • Hangok Larry the Cable Guy - Owen Wilson - Michael Caine - Emily Mortimer - John Turturro
  • Zeneszerző(k) Michael Giacchino
  • Játékidő 106 perc
  • Bemutató 2011. Június 24. Magyar 2011. Június 28.
  • Bevétel $ 559,853,036

VERDÁK 2 [Cars 2] 2011-ben bemutatott 3D-s számítógépes animációs film, amely a Verdák-trilógia 2. része, és a 12. Pixar-film.
A film érdekessége, hogy emberek vagy állatok nincsenek benne, a járművek azonban élőlényként viselkednek. Az előző részhez képest változás, hogy itt az autók mellett hajók, vonatok és repülőgépek is szerepelnek.

Valahol a Csendes-óceánon egy olajfúró-toronynál Flynn McKémbridge angol titkos ügynök megfigyelést végez. Egy televíziókamerának álcázott titkos fegyvert fedez fel, amit Zündapp professzor vesz át. Megfigyelését felfedik, és lőni kezdenek rá, így menekülnie kell, végül a tengerbe veti magát és minden jel szerint meghal (de tengeralattjáróvá alakulva elmenekül).
A négyszeres Szelep Kupa-győztes Villám McQueen visszatér Kipufogó-fürdőbe, hogy kipihenje magát.
Az egykori olajmágnás, Sir Miles Benzington miután visszatér egy őserdei expedícióról, bejelenti, hogy újfajta bio-üzemanyagot állított elő. Az üzemanyag (az „Allinol”) népszerűsítésére autós világbajnokságot indít, ennek során az autóknak a világ több pontján kell versenyezniük. Villám McQueen eleinte nem is akar részt venni a versenyen, de amikor egy olasz Forma-1-es versenyző, Francesco Verdasco a tévében nyilatkozva sértő megjegyzéseket tesz rá, kénytelen jelentkezni, miután Matuka betelefonál a műsorba.
A verseny első helyszíne Japán. Sally unszolására McQueen Matukát is magával viszi, aki bumfordi viselkedésével többször kellemetlen pillanatokat szerez neki. Flynn McKémbridge itt is felbukkan, csinos technikusnője, Holley de Lux társaságában. Egy amerikai kémmel, Rod „Torque” Redline-nal van találkozójuk, aki információkat akar átadni nekik a titkos fegyverről, azonban a kémet két „tragacs” támadja meg a mosdóban. Mivel Matuka éppen akkor jön ki az egyik fülkéből, az amerikai az ő alvázára tapasztja az információkat tartalmazó nyomkövetőjét. Így Holley de Lux azt hiszi, hogy vele kell találkoznia, és másnapra randevút beszél meg vele.
Az amerikai kémet elfogják a tragacsok és Zündapp professzor irányításával vallatni kezdik. Azt szeretnék megtudni, hogy ki a kapcsolata, akivel találkozni akart. A vallatáshoz titkos fegyverüket és az Allinol üzemanyagnak azt a tulajdonságát használják fel, hogy erős elektromágneses sugárzás hatására felhevül.
A tragacsoknak az a célja, hogy a versenyen egy-egy autót üzemképtelenné tegyenek a rá irányított titkos fegyver segítségével. Így megrendülne a bizalom az újfajta üzemanyag iránt, és az autók megint a régit vásárolnák, ami a tragacsok tulajdonában van.
A verseny közben Matuka a randi helyszínére menne, ahol azonban a tragacsok és McKémbridge közelharcba keverednek. Matuka és Holley de Lux rádión üzennek egymásnak, nehogy a tragacsok Matukát is elkapják, azonban mivel Villám McQueen is ezt a frekvenciát használja, tévedésből a külső sávba megy, ezzel előnyhöz juttatja Francesco Verdascót, aki emiatt megnyeri a versenyt. Villám McQueen dühös Matukára, amiért nem volt ott a versenyen és még el is rontotta McQueen esélyét a győzelemre. Emiatt összevesznek, és Villám McQueen hazaküldi Matukát, aki szomorúan távozik. McKémbridge azonban rábeszéli, hogy segítsen neki a nyomozásban.
A versenyen Zündapp több autón is alkalmazza a fegyvert, amik motorja tönkremegy, ezért kiesnek a versenyből.
A második helyszín egy kitalált tengerparti városka, Torso-corso Olaszországban. Ezelőtt Matuka és az angol kémek Párizsban egy vásárcsarnokban értékes információhoz jutnak egy francia informátortól. Matuka álcázva bejut a tragacsok találkozójára és megtudja Zündapp tervét (az autók tönkretétele a versenyeken, hogy az Allinolt senki se használja, hanem a tőlük vásárolt hagyományos üzemanyagot). Eközben Zündapp emberei több autót tönkretesznek a versenyen, ezért Sir Miles Benzington bejelenti, hogy az utolsó versenyen nem lesz kötelező használni az Allinolt. Villám McQueen azonban kitart az újfajta üzemanyag mellett, ezért a bűnözők célpontjává válik, a következő versenyen meg akarják ölni. Ezt meghallva Matuka kiesik a szerepéből és menekülnie kell a találkozóról. Azonban a tragacsok elfogják őt, McKémbridge-et és Holley de Luxot. Hármójukat összekötözve a Londonban található Big Bentley[2] óraszerkezetébe teszik, a fogaskerekek közé, ami pár perc múlva elkerülhetetlenül össze fogja roppantani őket. Matuka a kábult állapotában maga előtt látja korábbi cselekedeteit mások szemén keresztül, így rájön, hogy hülyén viselkedett.
Matukának sikerül kiszabadítania magát, ezért a verseny helyszínére siet, mert a bűnözőktől hallott hír szerint a pit-boxban bombát helyeztek el. McKémbridge és Holley de Lux azonban rájön, hogy a bomba Matuka légszűrője helyébe van elhelyezve, mivel a bűnözők számítottak rá, hogy a többiekhez fog rohanni (időközben ide Sally is megérkezett).
A Londonban zajló utcai versenyt a királynő indítja. A bűnözők a kamerájukat McQueenre irányították, de az nem robbant fel. Ezért Zündapp a Matukába szerelt bombát akarja távirányítással felrobbantani, ha McQueen is a közelében lesz. Matuka azonban tudomást szerez a bombáról és hátramenetben távolodik McQueentől. Mire McQueen utoléri, már olyan messze vannak, hogy a bomba távirányítással nem robbantható fel. Azonban egy időzítő számláló is van a bombához erősítve, ami a számláló lejártakor felrobbantja azt. Zündapp Matuka és McQueen után küldi a bérgyilkosait, hogy öljék meg őket, de szembeszállnak velük Matuka és McQueen kipufogó-fürdő-i barátai és együttes erővel legyőzik őket. Zündapp elmondja nekik, hogy a bombát még ő sem tudja leállítani, csak az, akinek a hangja aktiválta. Matuka hirtelen rájön, hogy ki lehet az, és rakétameghajtással és ejtőernyővel a levegőben a Buckingham palota elé száguld a királynőhöz (a vontatókötelén McQueennel). Matuka szerint Sir Miles Benzington áll az események mögött, és még arra is rájön, hogy ő maga sem villanymeghajtású, ahogy állította, hanem hagyományos benzinmotorral megy (ezért hagyott olajfoltot maga alatt Japánban, amiről McQueen azt gondolta, hogy Matukától származik, ezért küldte a mosdóba).
Őfelsége „A brit királyság tiszteletbeli lovagja” címet adományozza Matukának.
Kipufogó-fürdőben Matuka az élményeit meséli a szájukat tátó tömegnek, akik a felét sem hiszik el annak, amit mond. Azonban a levegőből váratlanul érkező Holley de Lux és Flynn McKémbridge megerősítik a szavait. Kiderül az is, hogy McQueen azért nem robbant fel Londonban a verseny alatt, mert a barátai kicserélték az Allinolt környezetbarát bioüzemanyagra. McKémbridge és Holley de Lux az angol királynő személyes kérését tolmácsolják Matukának, aki azonban nem akarja itt hagyni a barátait, ezért nélküle távoznak a következő titkos akciójuk felé egy sugárhajtású repülőgépen (ami függőleges leszállásra is képes).
Kipufogó-fürdőben hirtelen autóversenyt rendeznek „Kipufogó-fürdői nagydíj” néven, amin a korábbi résztvevők is részt vesznek. McQueen szerint így a legjobb: se sajtó, se trófea, csak verseny. A sivatagos terepen zajló versenybe kis késéssel Matuka is beszáll a neki ajándékozott rakéták használatával.

  • Rendező(k) Brian Fee
  • Forgatókönyvíró(k) Kiel Murray - Bob Peterson - Mike Rich
  • Producer(ek) Kevin Reher
  • Hangok Owen Wilson - Cristela Alonzo - Chris Cooper - Armie Hammer - Larry the Cable Guy
  • Zeneszerző(k) Randy Newman
  • Játékidő 117 perc
  • Bemutató 2017. Június 16. Magyar 2017. Június 15.
  • Bevétel $ 383,930,656

VERDÁK 3 [Cars 3] 2017-es animációs film, a 2006-os Verdák és a 2011-es Verdák 2. folytatása. A filmet Pixar Animation Studios készítette, és a Walt Disney Pictures forgalmazza, akárcsak az első két részt.
Az Amerikai Egyesült Államokban 2017. június 16-án mutatták be, Magyarországon egy nappal korábban.
A rendező ezúttal Brian Fee volt, aki az első két rész vezető animátora volt, a forgatókönyvet Rober L. Baord és Dan Gerson írta, a zenéjét Randy Newman szerezte, a főszereplők hangjait Owen Wilson, Cristela Alonzo, Armie Hammer, Bonnie Hunt, Larry the Cable Guy, Nathan Fillion, Kerry Washington és Lea DeLaria szolgáltatta.
A film története szerint Villám McQueen, aki most már veterán versenyző, benevez a Florida 500-ra, a Szelep Kupa legnagyobb futamára, hogy bizonyítsa, még képes igazi bajnok lenni.
A filmben híres NASCAR versenyzők is szolgáltatták a hangukat bizonyos szereplőknek, többek között kameoszerepben megszólal Chase Elliott, Ryan Blaney, Darrell Wallace Jr., Darrell Waltrip, Shannon Spake, Humpy Wheeler, Jeff Gordon, Daniel Suárez, Kyle Petty, Mike Joy, és Ray Evernham. Továbbá a filmben feltűnik Doc Hudson is, akit eredeti szinkronhangja halála miatt az alkotók korábban kiírtak a történetből, ebben a részben viszont "flashback" jelenetekben feltűnik, felhasználva a néhai Paul Newman archív felvételeit az első filmből.

Villám McQueen remek szezont teljesít a Dinoco 500 versenysorozaton, kortárs versenyzői oldalán, és kipufogófürdői barátai alkotta csapatával, szponzorai a RozsdaMaris lökhárítókenőcs jóvoltából. Ám a szezon zárófutamát egy Vihar Jackson nevű zöldfülű újonc nyeri, aki már a csúcstechnológiás versenyautók új generációját képviseli. Vihar mérhetetlenül beképzelt és arrogáns, de ugyanakkor a teljesítménye a pályán vitathatatlan, így Villám nagyon hamar potenciális ellenfélre talál benne. A következő szezon már egyre több új generációs versenyzővel van tele, akik elkezdik kiszorítani a korábbi veteránokat, akik közül valamennyien vagy visszavonulnak, vagy a szponzoraik leváltják őket. A versenyszezon végére már csak Villám marad a régiek közül, ám egy szerencsétlen baleset következtében ő is kiesik a versenyből, és súlyosan megsérül.
Pár hónap múlva a felépülését követően, Villám képtelen eldönteni, hogyan folytassa a karrierjét. Barátnője, Sally szerint változtatnia kellene eddigi taktikáján, így Villám elhatározza, hogy ahhoz, hogy megverje Vihart, ahhoz úgy kell edzenie, mint ő. Szponzorai egy befolyásos üzletember, Mr. Sterling segítségével kialakítanak egy modern edzőközpontot, ahol Villámnak alkalma lesz a legmodernebb technika segítségével fejleszteni magát, és még egy belevaló személyi edzőt is kap, Cruz Ramirez személyében (bár utóbbi miatt nem kifejezetten lelkesedik). Miután Villám képtelen megfelelően használni az edzőcsarnok modern versenyszimulátorát, és a sebessége jóval alacsonyabb, mint az elvárt norma, Sterling úgy dönt, nem nevezi őt az újabb futamon, mert ha ismét veszít, azzal árt a cég hírnevének. McQueen könyörög neki még egy utolsó esélyért, és megkéri, hadd gyakoroljon a Tűzgolyó tengerparton igazi verseny közben. Sterling beleegyezik, de csak ha magával viszi Cruzt.
Villám megpróbálja fejleszteni a sebességét, de a gyakorlásban hátráltatja Cruz ügyetlensége, aki még sohasem vett részt igazi versenyen. Később belógnak egy elhagyatott versenypályára, hogy ott gyakoroljanak, de később kiderül, hogy ott egy roncsderbit rendeznek meg. Bár szerencsésen megmenekülnek attól, hogy összeroncsolódjanak, az eset alaposan lejáratja McQueent a sajtó előtt. Villám dühében Cruzt hibáztatja a kudarcaiért, aki szomorúan elismeri, hogy valaha ő is igazi versenyző lehetett volna, de nem volt bátorsága elkezdeni a saját karrierjét, mert úgy érezte, nincs meg hozzá a tehetsége. Ezt követően Villám ráébred, hogyha fejlődni akar, szüksége van mentora, a Doki tanácsaira, ám mivel ő már nem él, így a legjobb, ha megkeresi a Doki régi csapatfőnökét, Füstit. Ehhez Cruz segítségét kéri, miután megbeszélik a nézeteltéréseiket. Ellátogatnak Thomasville-be, a Doki szülőfalujába, ahol megismerkednek Füstivel, és Doki egykori versenytársaival. Füsti elmondja McQueen-nek, hogy mikor a Doki karrierjének véget vetett a balesete, az jelentette számára az újrakezdést, hogy Villám edzője lehetett. Füsti tanácsai és Cruz gyakorlati segítségével Villám megkezdi a felkészülést, amely során egyre több új és régi trükköt is tanul, amiket a Doki is alkalmazott az ő korában, de a sebességét továbbra sem tudja olyan gyorsra fejleszteni, mint Viharé, vagy akárcsak Cruzé.
A Szelep Kupa legújabb futamát Floridában rendezik meg, ahol Villám továbbra sem képes felzárkózni Vihar és az újoncok mellé, és sokáig a legutolsó helyen kullog. Miután a pályán tömegbaleset történik, és Villámnak hosszabb időre ki kell állnia, egy sorsfordító döntést hoz: ráébredvén, hogy ő sohasem lesz képes felvenni az új generációval a versenyt, átadja a versenyszámát Cruznak, hogy fejezze be helyette a futamot. Cruz tehát átveszi Villám helyét, míg McQueen átveszi a csapatfőnöki feladatokat, és Cruz saját edzői technikáját alkalmazva motiválja őt a verseny során. Az utolsó körre Cruznak sikerül az élre törni, fej fej mellett haladva Viharral, aki a finis előtt megpróbálja a falhoz szorítani őt, ám egy Dokitól látott csel segítségével (Cruz a vízszintes tengelye körül megfordulva átrepül Vihar feje fölött és a másik oldalon mellé érve megelőzi) Cruz átveszi a vezetést, és megnyeri a versenyt. Sterling edzői állást ajánl fel neki, de Cruz visszautasítja, helyette inkább a Dinocóhoz szerződik le, amely ettől fogva a RozsdaMaris márkát is átveszi. Villám továbbra is versenyben marad, miközben nagyvonalúan vállalja, hogy Cruz mentora lesz elkövetkezendő karrierje során.
Később mind a ketten Kipufogófürdőben versenyeznek szórakozásból, Cruz immár az 51-es versenyszámmal (amely egykor a Doki száma volt), McQueen pedig átveszi a "Hihetetlen" jelzőt, szintén a Dokitól, és a piros festését kékre cseréli le...

JÖVŐ Ami egy lehetséges Cars 4-et illeti, a Cars 3 producerei, Kevin Reher és Andrea Warren azt mondták a Cinema Blendnek: "Ha van egy jó sztori, amit el kell mesélni, úgy értem, a fejünk egy kicsit megszakad, miután elkészült, istenem, mit tehetnél még tovább De mint minden folytatás, a Toy Story 4-től az Incredibles 2-ig, mindaddig, amíg van egy jó történetet, megéri befektetni, szeretjük őket, mint a közönség.” Arra vonatkozóan, hogy melyik karakter lesz a főszereplő a filmben, Reher és Warren kijelentette, hogy "ha Cruz kitörő karakter, olyan, mint Mater", "egy 4-esben lenne része". Owen Wilson egy Cars 3 sajtóeseményen kijelentette, hogy a Cars 4 lehetséges sztorijait megvitatták, bár ő személy szerint szeretne egy negyedik Cars-filmet, amely a thriller műfajának, az Verdák 2-höz hasonló aspektusaiba nyúlna bele. A Screen Rantnek adott interjújában Lea Delaria érdeklődését fejezte ki Miss Fritter szerepének megismétlése iránt, miközben a Miss Fritter's Racing Skoool című rövidfilm megjelenését reklámozta a Cars 3 DVD és Blu-ray kiadásával.
2023 decemberében kiderült, hogy a Pixar a Cars 4-en és más, a franchise-hoz kapcsolódó spin-off projekteken dolgozik. A 2023-as Porsche Rennsport Reunion Event nemrégiben adott interjújában a saga kreatív igazgatója, Jay Ward elárulta, hogy a franchise-hoz kapcsolódó új projektet fejlesztenek ki: "Több autóval kapcsolatos dolog készül, nem tudok többet mondani. A Carsnak van egy olyan élete, amely továbbra is folytatódik. Jelenleg néhány igazán szórakoztató projekten dolgozom, amelyeket néhány év múlva meg fogunk tenni.”

RÖVID ANIMÁCIÓK

MATUKA ÉS AZ UFO-FÉNY [Mater and the Ghostlight] 2006 -os amerikai animált rövidfilm, amely különleges funkcióként jelent meg a Pixar filmkocsik DVD -jén, amelyet 2006. november 7 -én adtak ki az Egyesült Államokban. A rövid, a Verdákvilágában elhelyezkedő rövid történetet mesél el arról, hogy egy titokzatos kék fény kíséri.

Mater a Radiator Springs többi lakosainak a vörös virágok mozgatásával, a Guido és a Luigi megrázkódtatására, hogy kúpos vámpírként öltözött, hogy kúpos vámpírként öltözött, és megijeszti Lizzie -t, miközben megijeszti Lizzie -t, és megijeszti, hogy megijeszti Lizzie -t, és megpróbálja megijeszteni, hogy megijeszti Lizzie -t, és megijeszti, hogy megijeszti Lizzie -t, a Guido és a Luigi. Alvás, amely sikertelen, mozgó Fillmore gáz kannáinak mozgatása kívül, miközben beveszi őket, és megijeszti a villám McQueen -t, amikor úgy gondolja, hogy Mater egy halom mögött rejtőzik, amely készen áll arra, hogy kiugrjon (ami valójában a kannák halom mögött volt) volt az egyik jele) - Utána Mater ugratja a villámot, mintha látta volna a "The Ghostlight" -ot, a 66 -os városi legendát.
A seriff felhívja őt a városi legenda gúnyolódására. Amikor a Lightning megkérdezi a Ghostlight -ról, a seriff elmagyarázza, hogy a Ghostlight egy kék paranormális fény gömb, amely kísérti a radiátorrugókat, de Mater emlékezteti a villámot, hogy ez nem valós. A seriff rámutat arra, hogy valójában valódi, megdöbbentő. Ezután mindenkinek elmondja a Ghostlight meséjét, elmagyarázva egy fiatal pár eltűnését, aki vele találkozott, és két „államon kívüli rendszámtáblát” hagyott hátra, és hogy ez nem más, mint a fém hangja. Ezen a ponton Mater annyira fél, hogy elkezdi a zajt, hogy a Ghostlight nem tetszik a legjobban, és megpróbálja megállítani magát. A seriff azzal a figyelmeztetéssel zárja le a történetet, hogy a Ghostlight bárhol lehet. A többi lakos jó éjszakát mond, és kikapcsolja az összes áruház lámpáját, idegesen és megijedt anyagot hagyva egyedül a sötétben. Ideges, és visszatér a szemétjéhez, és látja a szörny árnyékát, és hirtelen sokkban rávilágít rá, és felfedi, hogy ez csak egy halom szemét egy másik jelével. Miután véletlenül megszakította a fényszórót, félelembe lép, belép a fal nélküli garázsába, és bezárja az ajtót, amely leesik. Hirtelen fény jelenik meg előtte, és pánikba esik, és azt hitte, hogy ez a szellemfény, amíg rájön, hogy ez csak egy villámhib. Mater azt mondja magának, hogy a szellemfény kék volt. Ezekkel a szavakkal kék fény jelenik meg mögötte. Miután a tükörét felhasználja, hogy megfigyelje, fut azért, mert azt gondolja, hogy ez a Ghostlight.
A súlyos testi sértés, amikor a Mater -t a Ghostlight üldözi, végül kiderül, hogy csak egy lámpás, amelyet a Mater vontató kábeléhez villám és Guido rögzít. Felébreszti Frank -t és traktorait, és áthajtja Willy Butte -on, és lassú mozgásba kerül (a Doc Hudson csúszásához hasonló kérdésben). A Radiator Springs többi lakosa a farkán lévő "Ghostlight" -kal kétségbeesetten mozog, mielőtt Mater kimerül, és felfedezi az igazságot. Az autók azt mondják, hogy mindez tréfa volt, hogy visszafizesse neki az összes csínyét, amelyet rajtuk játszott. A seriff óvatosan elmondja Maternek, hogy a 66 -os útvonalon az egyetlen dolog, amit félni kell a "képzelete". Doc viccelődve hozzáteszi, hogy minden Maternek tényleg félnie kellett a "Screaming Banshee" -nek, mielőtt mindegyiket elhagynák, egyedül és megijedtek.
A kreditek utáni jelenetben az Mater valójában találkozik a sikító banshee-vel (amely valójában egy hatalmas teherautó, aki mind egy szörnyeteg teherautó, mind pedig a törött szélvédővel és a "Banshee" logó az úton), de nem ismeri, hogy nem ismeri Ő ő, figyelmezteti őt a Banshee -re, mielőtt ismét távozik a szeméttelepének biztonságáért, és a szörnyű jármű zavart marad.

MISS FRITTER'S RACING SKOOOL [Miss Fritter's Racing Skoool] 2017. évi Pixar animációs rövid, amelyet a Blu-ray, a 4K Ultra HD és a DVD of CARS 3-hoz hoztak létre, amelyet 2017. november 7-én adtak ki az Egyesült Államokban.  A Verdák világában elhelyezkedő rövid, a "vakok beszámolói a Crazy 8 -ból származó, a Miss Fritter Racing School átalakító hatásainak átalakítását követi az életük irányának átalakításában".

SOROZAT

VERDANIMÁCIÓK [Cars Toons] 2008 és 2014 között futott amerikai 3D-s számítógép animációs vígjátéksorozat, amelyet John Lasseter, Rob Gibbs és Jeremy Lasky rendezett, a Verdák című animációs film alapján.
Amerikában a Disney Channel mutatta be 2008. október 27-én. Magyarországon szintén a Disney Channel mutatta be.

A Verdák filmből már ismert két főszereplő vidám mindennapjait mutatja be a sorozat, amely Kipufogófürdő városában játszódik. Matuka, a régi roncsszállító meséli el kissé nagyotmondó történeteit versenyautó barátjának, Villám McQueen-nek. E történetekben Matuka hol űrhajós, hol kaszkadőr, esetleg tűzoltókocsi vagy pankrátor, valamint egyszer egy UFO-t is látott. Történeteiben általában Villámnak is szán kisebb-nagyobb szerepeket, amikor az nem hiszi el a történetek hitelességét. Ennek ellenére Villám minden alkalommal azt mondja rájuk: "Bocs Matu, de ez csak kamu". Viszont a sorozat epizódjainak végén nagyjából beigazolódnak Matuka nagyotmondó történetei (például, mikor arról mesél, hogy űrhajós volt, később személyesen felkeresi őt a NASA, vagy amikor az UFO-val való találkozásról mesél, megmutatja, hogy tud repülni, amit UFO barátja, Matufó tanított neki.).

  • 1 ÉVAD [2008. Október 27. - 2012. Június 5.]
    • 01: Tűzoltó Matuka
      02: A Nagy Matuka
      03: El Matudor
      04: Tokió Matu-szan
      05: Ufó Matuka
      06: Monstrum Pankrátor Matuka
      07: Heavy Metal Matuka
      08: Holdjáró Matuka
      09: Matuka, a magánnyomozó
      10: Repülő Matuka
    • 11: Időutazó Matuka
  • 2 ÉVAD [2013. Március 22. - 2014. Május 20.]
    • 01: Csuklás
      02: Poloska
      03: Pörgetés
      04: Kipufogófürdő 500 és ½

VERDÁK AZ UTAKON [Cars on the Road] Egy amerikai animált rövidnadrág sorozat, amelyet a Pixar Animation Studios készített a Disney+ Streaming Service -hez és az autók franchise alapján. A főszereplő Owen Wilson, mint Lightning McQueen és Larry, a kábel srác, mint Mater. A sorozatot Steve Purcell írta és Marc Sondheimer készítette.  Az Verdák 3 (2017) eseményei után az úton lévő Verdák a Lightning (Wilson) és a Mater (Cable Guy) követik, amikor egy közúti kirándulásra indulnak, hogy részt vegyenek Mater nővére esküvőjén, miközben az út mentén különféle helyszíneket és karaktereket látogatnak meg.
A rövid sorozatot 2020 decemberében jelentették be, a Disney befektetői napján. Sondheimer szerint a rendezők együtt dolgoztak a sorozat folytonosságának fenntartása érdekében. A címet 2021 novemberében, a Pixar 2021 -es Disney+ Day -re adott különlegessége alatt fedezték fel. Az epizódok fogalmai olyan történeteket foglalnak magukban, amelyek tiszteletben tartják azokat a filmeket, mint a Mad Max (1979) és a Shining (1980). A produkciós tervező megváltoztatta a világítást, hogy tovább idézze Ray Harryhausen filmeit. A sorozat előállítására 15 hónap alatt került sor. Jake Monaco mind a kilenc epizód számára megadta a pontszámot, aki szintén együtt írta a sorozat címe tematikus dalát Bobby Podesta-val, Bobby Hamrick pedig a dalt.
Verdák az utakon premierje 2022. szeptember 8 -án, a Disney+ Day részeként. A sorozat pozitív véleményeket kapott vokális előadásairól, üzeneteiről, humoráról, példaképeiről és a popkultúra tiszteletére.

Néhány évvel azután, hogy a Lightning McQueen és Cruz Ramirez nyerte a Florida 500-at a Jackson Storm ellen a CARS 3 (2017) eseményeiben, a Lightning McQueen és a Mater egy sífutó útra indulnak az Egyesült Államok körül, hogy részt vegyen Mater nővére, Mato esküvőjén, Mato esküvőjén - Útközben a régi és az új helyszínekkel és karakterekkel találkoznak. 

  • 01: Dinó Park
  • 02: Villanyoltás
  • 03: A száguldás szerelmesei
  • 04: A legenda
  • 05: Kezdődjék az előadás
  • 06: Teherautók
  • 07: A Zs-kategóriás film
  • 08: Országúti csetepaté
  • 09: Az esküvő

 

SPIN-OFF

REPCSIK [Planes] 2013-ban bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs filmvígjáték, amelyet Klay Hall rendezett. Az animációs játékfilm producere Traci Balthazor. A forgatókönyvet John Lasseter és Jeffrey M. Howard írta, a zenéjét Mark Mancina szerezte. A mozifilm a Walt Disney Pictures és a DisneyToon Studios gyártásában készült, a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában jelent meg.
Az Amerikai Egyesült Államokban 2013. augusztus 9-én, Magyarországon 2013. augusztus 15-én mutatták be a mozikban.

Rozsdás, a kis nebraskai permetezőgép arról álmodozik, hogy indul az évente megrendezett nemzetközi légi futamon, a Szárnyalj a Föld körül elnevezésű versenyen. Noha tériszonya van, meg nem is ilyen megpróbáltatásokra tervezték, mégis megkéri a II. világháborús veterán Riley kapitányt, hogy segítse őt a felkészülésben, és a motorokhoz kiválóan értő Dottie-t, hogy hozza ki belőle a maximális sebességet. Ám a címvédő bajnok, Ripslinger mindent megtesz azért, hogy valami kis vidéki senki ne győzhesse le. Eszközökben nem válogat: több versenyzőtársát meggyőzi, hogy a futam során tegyenek keresztbe Rozsdásnak. Hősünknek nem igazán van esélye a küzdelemben, így csak elszántságára és barátai segítségére számíthat.

REPCSIK: A MENTŐALAKULAT [Planes: Fire & Rescue] 2014-ben bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs film, amely a 2013-ban bemutatott Repcsik című animációs film folytatása. Az animációs játékfilm rendezője Roberts Gannaway, producere Ferrell Barron. A forgatókönyvet Jeffrey M. Howard írta, a zenéjét Mark Mancina szerezte. A mozifilm a Walt Disney Pictures és a DisneyToon Studios gyártásában készült, a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában jelent meg. Műfaja kalandos filmvígjáték.
Amerikában 2014. július 18-án, Magyarországon 2014. július 17-én mutatták be a mozikban.
A Walt Disney Pictures, 2014. július 18-án mutatta be, melyben visszatér Dane Cook, Stacy Keach, Brad Garrett, Teri Hatcher és Danny Mann. Új szereplők – Hal Holbrook, Julie Bowen, Ed Harris, Wes Studi és Dale Dye.

A kisvárosi repülőbajnok, Rozsdás visszatér, miután megtudja, hogy a motorjában az egyik alkatrész meghibásodott. Emiatt a versenyzői pályafutása is veszélybe kerülhet. Hamarosan egy balesetben ráébred, hogy újabb tapasztalatokat is kell szerezni, így hát légi-mentőnek áll. Ebben segítségére lesz Penge erdőőr, hogy egyenesen légi-tűzoltót fejlesszen belőle. A csapattársak is beszállnak: a komor és bölcs Szélvihar, Rigó, a romantikus lelkű oltógép valamit a lánglovagok oltócsoport. Azonban Rozsdás hamar rájön, hogy tűzoltóként sokkal kevesebb szerepe lesz a rivaldafényekben és keményebb önfeláldozó munkákra számíthat a közeljövőben. A józan eszét okosan kell használnia, amikor Dugattyúcsúcs Nemzeti Park lángba borul...

Törölt folytatás és spin-offs 2017 júliusában, a D23 Expo során, John Lasseter bejelentette, hogy a Planes sorozat harmadik filmje fejlesztés alatt áll. Beyond the Sky címzett film a világűrben a repülés jövőjének feltárása volt. A film megjelenési dátuma 2019. április 12 -én volt. 2018. március 1 -jén eltávolították a kiadási ütemtervből. 2018. június 28 -án a Disneytoon Studios bezárták a film fejlesztését.
A bezárása előtt a Disneytoon Studiosnak számos más filmje is volt az autók világában a fejlesztés különböző szakaszaiban. Terveik tartalmaztak vonatokon és hajókon alapuló filmeket. 2022 novemberében az egyik javasolt film koncepcióművészete, amely ideiglenesen a Metro címet viseli, online kiszivárogott.

BOX OFFICE

Több mint 1,7 milliárd dollárt keresve az autók, beleértve a repülőgép-spin-off filmeket is, a tizenegyedik legmagasabb animációs franchise.
A nyitó hétvégén az eredeti autók 60 119 509 dollárt kerestek az Egyesült Államok 3985 színházában, az első számú rangsorban a pénztárnál. Az Egyesült Államokban a film két hétig tartotta az első számú helyszínt, mielőtt a kattintással meghaladta volna, majd a Superman visszatér a következő hétvégén. Ez tovább folytatta a 461 983 149 dollárt világszerte (a 2006-os filmek hatodik helyezettje) és 244 082 982 dollár az Egyesült Államokban (a 2006-os harmadik legmagasabb bruttó film az országban, a Karib-térség kalózok mögött: a halott ember mellkas és éjszaka a múzeumban) - Ez volt a 2006 -os legmagasabb animációs film az Egyesült Államokban, de elvesztette a jégkorszakot: a világméretű összegek összeomlása.
A Cars 2 191 452 396 dollárt keresett az Egyesült Államokban és Kanadában, és 368 400 000 dollárt más területeken, világszerte összesen 559 852 396 dollárért. A nyitó hétvégén világszerte 109,0 millió dollárt tett ki, jelezve a legnagyobb nyitó hétvégét egy 2011 -es animációs címhez.

# TOP
100
ANIMÁCIÓ
BEVÉTEL MEGJ.
ÉV
HELY.
AMERIKA MÁS TERÜLETEN VILÁGSZERTE
2006 67 VERDÁK
$ 244,082,982 $ 218,133,298 $ 462,216,280 06
2011 42 VERDÁK 2 $ 191,452,396 $ 370,658,161 $ 562,110,557 04
2013 REPCSIK $ 90,256,456 $ 148,970,000 $ 239,258,712 34
2014 REPCSIK: A MENTŐALAKULAT
$ 59,165,787 $ 92,220,853 $ 151,386,640 55
2017 78 VERDÁK 3 $ 152,901,115 $ 230,988,036 $ 383,889,151 24
TELJES $ 787,376,631 $ 990,307,950 $ 1,724,169,837

 

Asztali nézet