PIXAR
HOPPERS · TOY STORY5 · GATTO · A HIHETETLEN CSALÁD3 · COCO2

MENÜ

TOY STORY

The Walt Disney Company tulajdonában lévő amerikai média franchise. Olyan játékokra összpontosít, amelyek az emberek számára ismeretlenek, titokban élő, érző lények. 1995-ben kezdődött az azonos nevű animációs játékfilm bemutatásával, amely egy változatos játékcsoportra összpontosít, amelyben egy Sheriff Woody nevű klasszikus cowboy baba és egy Buzz Lightyear nevű modern űrhajós akciófigura szerepel.
A Toy Story franchise főként öt animációs játékfilmből áll: Toy Story (1995), Toy Story 2 (1999), Toy Story 3 (2010), Toy Story 4 (2019), valamint a Lightyear (2022). A közelmúltban bejelentették az ötödik filmet, amelyet 2026-ban mutatnak be. Tartalmazza továbbá a 2D-s animációs direkt-videó spin-off filmet a Buzz Lightyear of Star Command: The Adventure Begins (2000) és az animációs filmen belül. televíziós sorozat, a Buzz Lightyear of Star Command (2000–2001), amely a filmet követte. Az első Toy Story volt az első nagyjátékfilm, amelyet teljes egészében számítógéppel generált képek felhasználásával készítettek. Az első két filmet John Lasseter rendezte, a harmadikat Lee Unkrich (aki Ash Brannon mellett a második film társrendezője volt), a negyediket Josh Cooley, a Lightyeart pedig Angus MacLane.
A 720 millió dolláros összköltségvetésből készült Toy Story filmek több mint 3,3 milliárd dollár bevételt hoztak világszerte, így a 21. legtöbb bevételt hozó filmfranchise lettek a világon, és a harmadik legtöbb bevételt hozó animációs franchise. A fő sorozat minden filmje kasszarekordokat döntött, a harmadik és a negyedik szerepel a világ minden idők legjobb 50 filmje között. A franchise kritikai elismerést kapott a kritikusoktól és a közönségtől. Az első két filmet Disney Digital 3D "kettős funkcióként" mutatták be legalább két hétig 2009 októberében, az akkor közelgő harmadik film promóciójaként.

  • 1995: TOY STORY
  • 1999: TOY STORY 2
  • 2010: TOY STORY 3
  • 2019: TOY STORY 4
  • 2022: LIGHTYEAR Spin off
  • 2026: TOY STORY 5 Várható megjelenés: 2026. Június 26.

************

TOY STORY

  • Eredeti Cím Toy Story
  • Rendező John Lasseter
  • Forgatókönyvíró Joss Whedon - Andrew Stanton - Joel Cohen - Alec Sokolow
  • Producer Bonnie Arnold - Ralph Guggenheim
  • Szinkronhangok Tom Hanks - Tim Allen - Don Rickles - Wallace Shawn - Jim Varney
  • Zeneszerző Randy Newman
  • Játékidő 81 perc
  • Bemutató 1995. November 22.  1996. Március 28.
  • Bevétel $ 394,436,586

1995-ben bemutatott amerikai számítógépes animációs filmvígjáték, amely a Toy Story-sorozat első része, és az első egész estés Pixar-film. Az eredeti bemutatója az Egyesült Államokban és Kanadában 1995. november 22-én volt, Magyarországon pedig a következő márciusban a mozikban. A mozifilm jegyzi a mozi történetének első, teljes egészében számítógéppel alkotott egész estés produkcióját, s ezen úttörő momentum eléréséért John Lasseter, a rendező különdíjban részesült az 1996-os Oscar-gálán. A Toy Story – Játékháborút ezen felül három kategóriában jelölte az Amerikai Filmakadémia.
A film a mozipénztáraknál figyelemreméltó eredményeket ért el, hiszen az 1995-ös év legnagyobb bevételt hozó bemutatója lett Észak-Amerikában, míg világviszonylatban a második helyen futott be. Emellett egyöntetűen éltette a kritika, a technikai innovációk, az animáció és a szellemes, sziporkázóan ötletes forgatókönyv révén is gyakran illették dicsérő szavakkal. A DVD-kiadások mellett a Toy Story inspirálta kapcsolt termékek egész sora jelent meg, a videójátékoktól kezdve a jelmezeken és modellvasutakon át a cipőkig.
A film sikere folytatásokat is szült. A Toy Story – Játékháború 2. 1999-ben érkezett a mozikba, míg a harmadik epizód bemutatójára 2010 nyarán került sor, immáron 3D-s változatban is. E technológiával az első két részt is ismét műsorra tűzték a mozik, Észak-Amerikában 2009 végén, együtt, egy jegy áráért, Magyarországon pedig a következő év elején, külön, két hetes eltéréssel. 2019-ben a negyedik részt is bemutatták a mozikban. A mozifilmeket továbbá több kisfilm és tévéfilm is követte.

CSELEKMÉNY

A régimódi cowboy-baba, Woody felderítőakciót szervez gazdája, Andy születésnapi buliján, ami néhány nappal Andy családjának új házba költözése előtt zajlik. Aggodalommal tölti el, hogy Andy egy új akciófigurát kap. A csillagharcos Buzz Lightyear csúcsszuper tartozékainak köszönhetően rövidesen átveszi Woody helyét mint Andy legkedvesebb játéka. Woody, Andy játékainak de facto vezetője nagy csalódásként éli meg mindezt; neheztel Buzzra, s ellenszenvét csak fokozza, hogy az új jövevény nincs tisztában vele: gyerekjáték csupán. Úgy hiszi, valódi űrpilóta, s Woody csak akadályozza „küldetésében”.
Mikor Andy családi programra indul, s csak egy játékot vihet magával, Woody megkísérli csapdába csalni Buzzt, hogy ő legyen a kiválasztott. Az íróasztal mögé próbálja betaszítani vetélytársát, ám terve balul sül el, s Buzz kiesik az ablakon. A többi játék Woody-t gyanúsítja azzal, hogy féltékenységében meg akarta ölni a csillagharcost. Megbüntetni azonban már nem tudják, mert Andy megérkezik, s Buzz híján Woody-t viszi magával az űrös környezetű Pizza Planéta étterembe. Buzz meglátja, amint Andy játékával együtt beszáll anyja autójába, s még sikerül felkapaszkodnia. Kérdőre vonja Woody-t, mialatt Andy anyukája tankol, ám szóváltásuk tettlegességig fajul, s végül kiesnek a járműből. A kocsi továbbhajt, a két jómadár pedig magára marad.
Woody megpillantja a Pizza Planéta egy furgonját, amitől azt reméli, elviszi őt Andy-hez. Ráébred azonban, hogy csak úgy menekülhet meg a többi játék haragjától, ha Buzzt is magával viszi. Azt mondja hát neki, hogy a furgon eljuttatja őt egy űrhajóhoz. A Pizza Planétában Buzz belemászik egy játékhalászó gépbe, ami éppen úgy fest kívülről, mint egy űrjármű. Woody megpróbálja kimenekíteni, ám mindkettejüket kifogja Andy szomszédja, a játékkínzó Sid Phillips. Kétségbeesetten próbálnak megszökni Sid házából, hogy visszaérjenek a költözésre. Az idegen házban rémálomba illő, „mutáns” játékokba és egy vérszomjas kutyába botlanak. Buzz betéved egy szobába, ahol a tévében megpillantja az őt hirdető reklámfilmet. Összezavarodva és elszontyolodva kényszerül szembenézni valódi természetével, mikor rosszul sül el repülési kísérlete, s egyik karja kiesik helyéből. Woody képtelen rávenni a depressziós Buzzt szökési tervének megvalósítására, még akkor is, mikor a mutáns játékok, felfedve valódi arcukat, megjavítják törött karját.
Sid arra készül, hogy egy tűzijáték-rakétával felrobbantja Buzzt. Mikor már úgy tűnik, nincs sok hátra nekik, Woody bevallja Buzznak, hogy nagyon klassz játéknak tartja, ő maga pedig nem veheti fel a versenyt vele, hogy Andy kedvence legyen. Buzz összeszedi magát és úgy dönt, van értelme az életnek, még ha nem is csillagharcos, s segít Woody-nak. Sid azonban felébred, mielőtt el tudnának menekülni; megragadja a rakétára erősített Buzzt és a kertbe viszi a kilövéshez. Woody, együttműködve Sid mutáns játékaival, megmenti társát, s egyúttal ráijeszt Sidre, aki halálra váltan, hanyatt-homlok menekül el saját játékai elől. Hiába azonban minden erőfeszítés, Woody és Buzz lekési Andy-ék kocsiját, ami az új ház felé indult.
Célba veszik a költöztetőautót, amivel magukra vonják Sid kutyájának figyelmét. Buzz megmenti Woody-t a bestiától, ám ezáltal lemarad a teherautóról. Woody Andy távirányítós autójával siet a segítségére. Mikor kilöki a mozgó járműből, a többi játék azt hiszi, Woody ismét megpróbál megszabadulni valakitől, ezért őt is kitaszítják. Woody és Buzz igyekszik felzárkózni, azonban Távirány elemei lemerülnek. Woody-nak eszébe jut a rakéta Buzz hátán, aminek élesítésével sértetlenül huppannak be Andy mellé.
Woody és Buzz, Andy két kedvence barátokká váltak, ami bizalmat gerjeszt a játékok körében. Együtt vezetik a karácsonyi felderítő-akciót, hogy felmérjék az újonnan érkezőket – akik között akad egy élő kölyökkutya is!

HÁTTÉR

John Lasseter első tapasztalatait a számítógépes animációval kapcsolatban akkor szerezte, mikor animátorként dolgozott a Disney-nél. Két barátja megmutatott neki egy kulcsjelenetet a Tron, avagy a számítógép lázadása című filmből. Szemkápráztató élmény volt ez Lasseter számára, s felnyitotta előtte a komputeranimáció új médiumában rejlő lehetőségek tárházát. Lasseter később a Lucasfilmnél kapott állást, majd alapító tagja lett a Pixarnak. Utóbbi cég Oscar-díjas rövidfilmje, a Bádogjáték (amit maga Lasseter rendezett) és CAPS-projektjeik felkeltették a Disney érdeklődését, s egy 1990-es, Jeffrey Katzenberggel való találkozót követően a Pixar megbízást kapott egy televíziós különkiadásra A Tin Toy Christmas címmel. 1991 májusra Katzenberg és Steve Jobs közötti hosszú tárgyalás sorozat eredményeként megállapodás született egy egész estés filmre kiterjedő közös munkáról, ami a Tin Toy szereplőin alapszik, s a Toy Story címet viseli. A szerződés értelmében a Disney kizárólagos jogokkal bír a film és a karakterek felett, a Pixar a jegybevételek 12,5%-át kapja, a Disney viszont (kártérítés ellenében) bármikor leállíthatja a projektet, gyakorolja a művészi kontrollt és joga van elkészíteni a filmnek két másik részét illetve ezen felül további folytatásokat akár a Pixar nélkül is.
Toy Story forgatókönyvére komoly hatást gyakoroltak Robert McKee forgatókönyvíró ötletei. Az írás számos változaton esett át végleges formája előtt. Lasseter úgy ítélte, Tinny, a Tin Toy főszereplője „túlontúl elavult”, ezért a karaktert katonai játékfigurára változtatták, majd űrös jelleget kapott. Tinny neve Lunar Larry lett, majd Tempus és Morph, mígnem a Buzz Lightyearnél állapodtak meg (Buzz Aldrin asztronauta után). A szereplő kinézetét az Apollo űrhajósainak ruháiról és a G. I. Joe-akciófigurákról mintázták. Egy második szereplőt eredetileg egy hasbeszélő bábujának képzeltek el, amiből aztán egy kitömött, felhúzhatós cowboybaba lett, s a Woody nevet kapta, Woody Strode western-színészről. A történet azonban nem tetszettek a Disney képviselőinek. Jeffrey Katzenberg -a Disney filmrészleg vezetője – azt javasolta Lasseternek, hogy „buddy film” (haverfilm) -ként csinálja meg a történetet, ahol ellentétes jellemű karakterek kerülnek egymás mellé és össze kell tartaniuk, mint a 48 óra és A megbilincseltek filmekben. Egy buddy filmben a szereplők szublimálnak, leszakad a karjuk, utálják egymást. Nem a nyílt érzelmek dominálnak.” A Disney szintén felkereste Joel Cohent, Alec Sokolow-t, majd később Whedont is, hogy segítsenek a szkript fejlesztésében. Szerették volna továbbá, ha a film kielégíti a gyermekek mellett az idősebb korosztályt is, ezért a felnőtt közönséget megcélzó elemeket kértek a produkcióba. Jeffrey Katzenberg és más Disney vezetők többszörös módosítása miatt végül Woody ellenszenves és erőszakos karakterré vált. A stúdió 1993. január 19-én bólintott rá a filmre, s ekkor kezdődhetett meg a szinkronhangok kiválasztása. Lasseter mindig is Tom Hanks-et szerette volna megnyerni Woody hangjának. Állítása szerint a színész „...képes arra, hogy bármilyen érzelemmel telve is rokonszenves legyen. Még akkor is, ha lecsúszott és megvetendő figurát játszik, mint a Micsoda csapat!-ban.” Mikor Hanks látott néhány korai tesztfelvételt, amibe beleillesztették szövegét az Egyik kopó, másik eb című korábbi filmjéből, le is szerződött a filmhez. Billy Crystal visszautasította a szerepajánlatot, amit később megbánt. Jeffrey Katzenberg, a Disney akkori elnöke ezután Tim Allennek, a Disney Házi barkács című televíziós sorozatának főszereplőjének ajánlotta fel a szinkronmunkát, aki elfogadta a feladatot. Mind Hanks és Allen számára ez volt az első animációs megmérettetés.
1993. november 19-én a Pixar bemutatta a film egy korai vázlatát a Disney-nek. Az eredmény katasztrofális volt: a Walt Disney Feature Animation elnöke, Peter Schneider – aki amúgy sem örült a külsős munkának – azonnal leállíttatta a produkciót. A Pixar kért még egy esélyt egy átdolgozott verzió bemutatására és ezúttal figyelmen kívül hagyta a Disney vezetőinek Woodyra vonatkozó javaslatait és kedves karakterré formálták át. Három hónap után bemutatták az új történet vázlatát, amire a Disney vezetése rábólintott, így folytatódhatott a munka. A leállás miatti költségkiesést végül Steve Jobs saját zsebből finanszírozta. A szinkronszínészek márciusban vették fel új szövegeiket.
Whedon ötlete volt bevonni a történetbe Barbie-t, aki megmentené Woody-t és Buzzt a film végén. Erről le kellett tenniük, mivel a babákat gyártó Mattel ellenvetett és nem egyezett bele a játék felhasználásába. Ralph Guggenheim producer elmondta, a cég „filozófiája szerint a Barbie babával játszó lányok kivetítik személyiségüket a babára. Ha a baba megszólal és animálják, saját személyiséget kap, ami nem biztos, hogy minden kislány álma és vágya.” A Hasbro hasonlóképpen nem járult hozzá a G.I. Joe licencbe bocsátásához, ellenben a Mr. Potato Head (azaz Krumplifej úr) szerepeltetését engedélyezte. A filmhez kapcsolódó játékokat a Thinkway Toys gyártotta, akik 1995-ben az egész világra terjedő licencet megszerezték.

TOY STORY 2

  • Eredeti Cím Toy Story 2
  • Rendező John Lasseter
  • Forgatókönyvíró Andrew Stanton - Rita Hsiao - Doug Chamberlin - Chris Webb
  • Producer Helene Plotkin - Karen Robert Jackson
  • Szinkronhangok Tom Hanks - Tim Allen - Joan Cusack - Kelsey Grammer - Don Rickles
  • Zeneszerző Randy Newman
  • Játékidő 92 perc
  • Bemutató 1999. November 24.  2000. Április 13.
  • Bevétel $ 497,375,391

1999-ben bemutatott, Golden Globe-díjas, amerikai 3D-s számítógépes animációs film, a Toy Story-sorozat 2. része.
A Pixar Animation Studios harmadik filmje. Rendezői John Lasseter, Ash Brannon és Lee Unkrich, bemutatója Észak-Amerikában 1999. november 19-én volt, Magyarországon 2000. április 13-án. A film 3D-s változatának premierje 2009. október 2-án volt az Egyesült Államokban és Kanadában, míg a harmadik rész 2010 nyarán került a közönség elé.
A főszereplők eredeti hangjait ezúttal is Tom Hanks és Tim Allen szolgáltatják, a magyar változatban Stohl András és Dörner György. Az újonnan csatlakozott színészek között megtalálható Joan Cusack és Kelsey Grammer is.

CSELEKMÉNY

Andy elszakítja egyik kedvenc játékát, Woodyt, miközben játszik vele. Woody a polcra kerül, ahol rátalál egy másik elromlott játékra, Reki pingvinre, s az a félelme támad, hogy Andy nemsokára megválik tőle. Mikor Reki a kirakodóvásárba kerül, Woody megpróbálja megmenteni, s bár mentőakciója sikerrel jár, ő maga a kiselejtezett tárgyak között köt ki, ahol Al McWhiggin, egy megszállott játékgyűjtő és az Al játékfarmja nevű játékbolt tulajdonosa ellopja őt. Woody Al lakásába kerül, ahol megismerkedik Jessie-vel, a hozzá hasonló cowgirllel, megbízható lovával, Szemenaggyal és az Aranyásóval, egy eladatlan játékkal, aki még mindig eredeti dobozában tengődik. Ráébresztik Woodyt, hogy ő volt a sztárja egy elfeledett, gyereknek szóló tévéműsornak, a „Woody Seriff”-nek. Most, hogy Al megszerezte a Woody-babát, teljes a kollekció, és az a terve, hogy eladja a játékokat egy japán múzeumnak. Woody eleinte ragaszkodik hozzá, hogy visszatérjen Andyhez, ám Jessie felfedi előtte, hogyan felejtette el és hagyta végül magára őt gazdája, mikor felnőtt, és az Aranyásó figyelmezteti Woodyt, hogy reá is ez a sors vár, ahogy Andy öregszik. Woody beleegyezik, hogy a csapattal tart a múzeumba.
Buzz és társai Woody után kutatnak Al játékfarmján, ahol Buzz összetűzésbe keveredik egy másik Buzz Lightyear bábuval (aki, ahogy Buzz is az első részben, nincs tudatában annak, hogy játék), s az új Buzz indul tovább a többi játékkal Al lakásába, azt gondolván, hogy nemezise, Zurg császár csatlósa tartja fogva a Woody nevű illetőt. Az igazi Buzz kiszabadul és követi a csapatot a lakásba. Mikor odaérnek, Woody elmondja nekik, nem akarja, hogy megmentsék, és Japánba megy új barátaival, mivel ő most már egy gyűjtemény darabja. Buzz emlékezteti rá, hogy ő egy játékszer, méghozzá egy szerető gyermek játékszere (hasonlóan ahhoz, ahogy Woody próbálta őt ráébreszteti a valóságra az első részben). Woody, szó szerint és képletesen, a hátát fordítja Buzz felé, így Buzz és csapata nélküle távozik. Woodynak azonban egy hirtelen ötlete támad, s meghívja a „Seriff”-csapatot, hogy tartsanak vele haza, Andyhez. Jessie és Szemenagy beleegyezik, ám az Aranyásó elzárja a kiutat, mondván, a múzeum maradt az egyetlen esélye a megvalósulásra, s nem hagyja, hogy Woody tönkretegye ezt.
Al a reptérre viszi a játékokat, ahol Buzznak és csapatának sikerül kiszabadítania Woody-t és Szemenagyot a bőröndből, az Aranyásót pedig egy kislány hátizsákjára száműzik, ahol egy összepingált arcú Barbie baba közli vele, hogy gazdája „igazi művész”. Jessie bajba kerül, nem sikerül kijutnia a bőröndből, így Woody és Buzz Szemenagyon lovagolva a megmentésére indul. Woody feljut a gépre és megtalálja a csomagok között Jessie-t, ám mikor már épp indulnának, az ajtó bezárul és a repülő a kifutópálya felé fordul. Woody ráakad egy másik kiútra, ami a futóműhöz vezet. Igazi „Woody Seriff”-stílusban, Woody felhúzóját használva a két játék leugrik, egyenesen a Szemenagyon érkező Buzz mellé, épp mielőtt a gép felszáll. Jessie hősnek kiáltja ki Woodyt, mondván, ez tényleg méltó befejezése volt a „Woody Seriff”-nek, aminek az utolsó része sohasem készült el. Buzz is gratulál Woodynak teljesítményéért. A küldetés teljesítve, a játékok végre hazatérhetnek.
Otthon Jessie-t és Szemenagyot befogadják Andy játékai és persze maga Andy is, a megjavított Reki pedig dalra fakad. Buzz megkérdezi Woodyt, aggódik-e még amiatt, hogy Andy elfelejti őt. Woody válasza, hogy már egyáltalán nem, s hogyha mindennek vége, mindig ott lesz mellette barátja, Buzz, a végtelenben és tovább.

HÁTTÉR

Toy Story – Játékháború 2.-t eredetileg nem mozibemutatóra szánták. A Disney egy 60 perces, egyenesen videóra küldendő folytatást kért a Pixartól. Amikor a stúdió vezetői szemügyre vették a munkálatokat, olyan figyelemreméltónak találták a munkafázisban lévő vizuális anyagot, hogy úgy döntöttek, moziba kerül a film. A történetét átdolgozták, hogy nagyszabásúbb legyen, s kitöltse az egy óráról másfélre emelt játékidőt. Néhány animátor még ismétlődő stressz ártalmat is elszenvedett a film befejezésére irányuló sietség közepette (a döntéstől nyolc hónap volt hátra a határidőig); ennek hatására a Pixar ügyintézői szüneteket szerveztek a munkafolyamatokba, amit innentől kezdve minden projekt készítésekor alkalmaztak is.
A Pixarnak a Disneyvel kötött szerződése öt filmre szólt, s mikor változások álltak be a Toy Story 2 státusát tekintve, a gyártó cég úgy érezte, számításba veendő ezen produkció is. Ezzel szemben a Disney álláspontja szerint a Toy Story 2 készítéséről az ötfilmes szerződésen kívül döntöttek, így nem része a megállapodásnak. Az ügy Steve Jobs, a Pixar elnök-vezérigazgatója és Michael Eisner, a Disney korábbi elnök-vezérigazgatója közötti együttműködés széteséséhez vezetett, s a Pixar 2004-es bejelentésével tetőzött, miszerint nem hosszabbítják meg szerződésüket a Disney-vel, ehelyett új forgalmazópartner után néznek. Eisner távozásával és azzal, hogy a Disney felvásárolta a Pixart, végül a problémák rendeződtek.
A második részhez a Toy Storyban közreműködő szinkronszínészek egytől egyig visszatérnek. Tom Hanks és Tim Allen 50-50 ezer dollárt kaptak az első részben végzett munkájukért; fizetésük a Toy Story – Játékháború 2-ért fejenként 5 millió dollár volt, s mindkettőjük karrierjében ez volt az első folytatás. Mialatt Andi Peters műsorvezető egy dokumentumfilmet forgatott a Toy Story 2 készítésén, John Lasseter meghívta őt, hogy felvegyenek egy sort a filmhez. Mivel azonban Peters-nek nem volt munkavállalási engedélye az USA-ban, a cameo majdnem meghiúsult. A dilemmát úgy oldották meg, hogy Peters az Egyesült Királyságban rögzítette a szöveget, amit Lasseter műholdon keresztül ellenőrzött, és végül bekerült a filmbe a mondat (a csomagszállító, aki azt kiáltja: „Várj! Jön még pár csomag a terminálról!”).
Az eredeti forgatókönyv szerint a reptéri mentőakció tetőpontjaként Jessie megcsúszik és lezuhan, s mikor Woody elkapja, a repülő futóművénél himbálódzik, kétségbeesve és megrémülve. A munkálatok folyamán azonban a szerepek alakulásán is változtattak és biztosították, hogy Jessie fontos és aktív résztvevő legyen a jelenetben. A nyitójelenetben, mikor Buzz egy idegen bolygón van és végső harcot vív Zurg császárral, rengeteg hangeffekt egy az egyben az eredeti Csillagok háborújából lett átemelve, köztük a fénykard hangeffektek, a kínzó droid moraja és a darabjaira eső fém zaja, amit a AT-AT-k adnak ki, mikor összedőlnek a Hoth sík felszínén A Birodalom visszavágban. A rémálom-jelenet, melyben Andy azt mondja, nem akar többé Woody-val játszani, majd a szemeteskukába ejti, egy az első részhez fel nem használt ötletből ered, ahogy a kerti kiárusítás és a Buzz Lightyear-rajzfilm is. A por abban a jelenetben, ahol Woody találkozik Rekivel, rekordot állított föl a számítógép által film számára animált részecskék számának tekintetében, míg a reptéri csomagelosztó jelenetének minden egyes képkockájának renderelése átlagosan 70 órát vett igénybe.
A készítők úgy döntöttek, nagyobb szerepet adnak a kis zöld űrlényeknek az eredetileg tervezettnél a második részben, miután egy ázsiai útjuk során ráeszméltek, mennyire népszerűek ott ezek a figurák. Mikor az eredeti Toy Story – Játékháború-t készítették, a producerek azzal a kéréssel fordultak a Mattel vállalathoz, hogy szerepeltethessék a Barbie babát a filmben (a tervezett szerepből végül Bo Peep karaktere lett), de a Mattelnél elutasították az ötletet. Utólag megbánták döntésüket, látván, hogy az egekbe szökött a Playskool Krumplifej urának eladási mutatója a filmbemutatót követően. Mikor a második résznél rákérdeztek a közreműködésre, a Mattel habozás nélkül elfogadta az ajánlatot. Mikor a filmben Barbie idegenvezetést tart a játékboltban, utal az eredeti Toy Story – Játékháború filmet követő Buzz Lightyear játékok hiányára, amit a kiskereskedők szűklátóköre okozott, mikor nem rendeltek eleget belőlük, hogy kiszolgálják a fellépő keresletet.

TOY STORY 3

  • Eredeti Cím Toy Story 3
  • Rendező Lee Unkrich
  • Forgatókönyvíró Michael Arndt
  • Producer Darla K. Anderson
  • Szinkronhangok Tom Hanks - Tim Allen - Joan Cusack - Don Rickles - Wallace Shawn
  • Zeneszerző Randy Newman
  • Játékidő 103 perc
  • Bemutató 2010. Június 18.  2010. Június 17.
  • Bevétel $ 1,067,316,101

2010-ben bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs film, amely a Pixar Animation Studios 11. filmje a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában, és a Toy Story-sorozat 3. része. A második részt több mint tíz évvel követő produkció 2010 júniusában került az amerikai és magyar mozikba is, 3D-ben és IMAX 3D-ben is; előadásait megelőzte egy animációs rövidfilm is, melynek címe Day & Night. Ez volt az első film, mely 7.1 surround hanggal került a mozikba.
A cselekmény Woody, Buzz és barátai köré épül, akik a bizonytalan jövővel kénytelenek szembenézni, mivel gazdájuk, Andy főiskolára készül.
Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Don Rickles, Estelle Harris, John Ratzenberger, Wallace Shawn, Jeff Pidgeon, Jodi Benson, R. Lee Ermey, John Morris és Laurie Metcalf ismét hangjukat adták a második részbeli figurájuknak. Jim Varney, aki Slinkyt játszotta az első két részben, és Joe Ranft, aki Wheezynek és Lennynek kölcsönözte hangját, elhunyt a harmadik rész forgatásának kezdete előtt. Az előbbi szerepét Blake Clark, míg az utóbbit – és néhány más szereplőt is – kiírtak a történetből. Az új figurák Ned Beatty, Timothy Dalton, Kristen Schaal, Bonnie Hunt, Whoopi Goldberg, Jeff Garlin és Michael Keaton hangján szólalnak meg.
A Toy Story 3 megdöntötte a Harmadik Shrek című film rekordját, és átvette az első helyet a legjobb nyitó napi bevétel terén Észak-Amerikában (az inflációval nem számolva), első napján 110 307 189 dolláros bevételt ért el. A Pixar-filmek között is vezeti ugyanezt a ranglistát, csakúgy, mint a legsikeresebb nyitó hétvégéjű júniusi premierfilmek listáját.[9] A produkció 2010 legsikeresebb filmje lett világszerte. Július hónapban már túlszárnyalta a Némó nyomában című filmet és a Pixar minden eddigi legnagyobb bevételt elért filmje lett. Augusztus elején lehagyta a Shrek 2.-t a világ legsikeresebb animációs filmjeinek listáján, majd a hónap végére az első olyan animációs film lett, mely túllépte az egy milliárd dolláros bevételt.
A Toy Story 3 című filmet öt kategóriában jelölték Oscar-díjra – legjobb film, legjobb animációs film, legjobb forgatókönyv adaptáció, legjobb eredeti betétdal és legjobb hangvágás. A Szépség és a Szörnyeteg (1991) és az Fel (2009) után ez volt a harmadik animációs film, melyet a legjobb filmek között jelöltek Oscarra. A díjat elnyerte a legjobb animációs film és a legjobb betétdal kategóriában.

CSELEKMÉNY

Az immáron 17 éves Andy Davis főiskolára megy, így elköltözik otthonról. Szobája kiürítésekor kezébe akadnak a még megmaradt játékai. Úgy dönt, a legkedvesebbet, Woodyt magával viszi, de végleg a többitől sem válik meg, hanem a padlásra pakolja őket. Édesanyja azonban kidobásra szántnak hiszi a Buzzt, Jesse-t, Szemenagyot, Slinkyt, Rexet, Gubát, Krumplifejéket és a kis zöld ufókat tartalmazó szemeteszsákot, ezért kiviszi a többivel együtt. Woody mindezt látva nyomban barátai után iramodik, de azok nélküle is boldogulnak: a zsákból Mrs. Davis autójába másznak. Jesse-vel az élen úgy gondolják, gazdájuk ki akarta őket dobni, így nincs maradásuk, a legjobb, ha a közeli Napsugár Óvodába kerülnek, ahová Mrs. Davis készül néhány egyéb dologgal, köztük Andy húgának Barbie babájával, akit nagyon megvisel az eldobás. Woody hiába győzködi őket arról, hogy tévedés történt, hajthatatlanok. A vita közepette megérkezik Mrs. Davis, s a kocsi elindul – Woodyval együtt.
Az óvodában éppen udvari szünet van, mikor Andy játékai megérkeznek. Szívélyes fogadtatásban részesülnek, az ottaniak vezetője, Macó és a megnyerő Ken baba – aki első pillantásra beleszeret Barbie-ba – körbevezeti őket. Mindenkit lenyűgöz a hely, egyedül Woody látja jónak, hogy visszamenjenek Andyhez. Macó egy másik hatalmas játszószobába vezeti az újoncokat, hogy ott várják a gyerekeket, akik majd játszani fognak velük, s társaival együtt távozik. Woody elbúcsúzik barátaitól, s visszaindul Andyhez. Miután kijut az óvoda tetejére, egy ott talált apró sárkányrepülővel röppen át a magas és masszív kerítés fölött, ám végül egy fáról lógva köt ki. Itt talál rá Bonnie, az egyik óvónő jámbor kislánya, aki hazaviszi magához.
Ezalatt az óvodában véget ér a szünet, s kisgyerekek egész hada ront rá Buzzékra, esztelenül dobálva, rágcsálva, szétszedve, s egyéb nem rendeltetésszerű módon használva őket. A bölcsődések pusztításának elvonultával a játékokat kétségek gyötrik, így Buzz, aki megpillantotta a másik szobában kedvesen játszadozó gyerekeknél Macót, Kent és a többieket, biztosítja őket, hogy átkéreti magukat. Követni kezd pár játékot, köztük Kent, akik egy titkos helyre tartanak. Kihallgatja beszélgetésüket, amiből kiderül, nem túl tisztességesek vendéglátóik. Indulni készül, mikor rajtakapják; egy hátsó helyiségbe hurcolják és megkötözik. Rövidesen megérkezik Macó is, aki nyomban az eloldozását kezdeményezi, barátságos hangon üdvözli rátermettségét, s maradást ajánl fel. Buzz azonban hallani sem akar arról, hogy barátai legyenek az áldozati bárányok, akik kényszerűségből vállalják a legkisebb gyerekek durva bánásmódját, így nemet mond. Macó durvább eszközökhöz folyamodva átállíttatja Buzz funkcióját játékról demóra, s saját szolgálatába állítja. A magát ismét csillagharcosnak képzelő játék barátait a Csillagbázis ellenségének tekinti, s ketrecekbe zárja őket Macó utasítására.
Woody megismerkedik Bonnie játékaival, s olyasmiben lesz része, amiben már régen nem: játszanak vele. A kellemes élmény ellenére eltökélt szándéka, hogy visszatér Andyhez, aki a magával vinné a kollégiumba. A játékok meglepve hallják, hogy Woody az óvodából jött, hiszen onnét eddig csak egyvalakinek sikerült kijutnia. Vigyorit, a bohócot egy selejtezést követően fogadta be Bonnie. A játék elmeséli Woodynak Macó történetét. Együtt érkeztek a Napsugárba, miután egykori gazdájuk, egy szerető kislány elvesztette őket. A hosszú hazautat megtéve Macót szörnyű sokk fogadta: Daisy egy hozzá hasonló, új plüssmackót ölelgetett. Vigyori szerint akkor és ott valami meghalt Macóban, s teljesen elveszítette régi önmagát. A Napsugárba kerülve rémuralmat alakított ki, ahol semmi sem történik az ő tudta és megfigyelése nélkül. Woody rögvest visszaindul, hogy kiszabadítsa barátait. Bejutva a Napsugárba, Woodynak sikerül felvennie a kapcsolatot társaival, s megosztja velük szökési tervét. Leszerelik az őrködő Buzzt, s megkísérlik visszaállítani tudatát, ami nem alakul a kívánt módon: noha már nem tekinti ellenségnek barátait, spanyol nyelvű üzemmódra vált, s hevesen udvarolni kezd Jesse-nek. A csapat eljut a szemétkidobóig, ami a szabadságra nyíló kaput jelenti, ám ott Macóval és alattvalóival találják szemben magukat. Az összetűzés során felszínre kerülnek a Napsugár ura által elhallgatott igazságok, aminek következtében Andy játékai és Macó is a szemeteskocsiban köt ki. Buzz egy kisebb baleset során visszanyeri régi önmagát, ám csakhamar másfelé fordul mindenki figyelme: a jármű a hulladékmegsemmisítőhöz érkezik, s egy szempillantás alatt a mechanizmusban találják magukat. Sikerül kijátszaniuk az aprítót, s Woody és Buzz Macónak is segítő kezet nyújt. Az igazi veszély azonban csak eztán fedi fel magát: a futószalag végén a hatalmas kiterjedésű hulladékégető izzik fenyegetően. Macó megpillantja a leállítót, s eléréséhez a többiek segítségét kéri. Feljutva azonban kereket old a gomb megnyomása nélkül, de nem örülhet sokáig szabadságának: egy kamion bogárvédőjén köt ki. Andy játékai előtt nem marad más lehetőség, mint együtt szembenézni végzetükkel. Az utolsó pillanatban érkezik a váratlan segítség: egy kampó felülről, amit néhány barát irányít.
Kijutva a felszínre Woody megpillant egy ismerős kukáskocsit, ami visszajuttatja a csapatot Andy házához. Ott a cowboy elbúcsúzik társaitól, akik már nem aggódnak a padlássors miatt, s Andy koleszos holmijai közé huppan. Fültanúja annak, amint Andy biztosítja elérzékenyült édesanyját, hogy mindig vele lesz gondolatban. Ekkor már tudja, mit kell tennie; üzenetet ír, s a cetlit barátai lezárt dobozára helyezi. Andy azt meglátva – azt gondolván, anyjától származik –, a padlás helyett egykori kedvencei elajándékozása mellett dönt. Bonnie-hoz hajt, s egyenként mutatja be a félénk kislánynak a játékokat. Meglepetésére, Woodyt is a doboz alján találja. Kis habozás után azonban úgy dönt, ideje búcsút venni legszeretettebb játékától is, s egy utolsó, nagy játszadozásba kezd Bonnie szórakoztatására.
Woody bemutatja barátainak Bonnie játékait, s később levelet kapnak a Napsugárból, ahol Ken és Barbie gondoskodik arról, hogy egyetlen nap se múljon el buli nélkül.

HÁTTÉR

A Disney és a Pixar újrakötött szerződésének értelmében minden szereplő, amit a Pixar megalkot filmjeihez, a Disney tulajdonát képezi. A Disneyt illette továbbá a jog, hogy folytatást készítsen bármely Pixar-filmhez, ugyanakkor a Pixarnak joga volt ezen esetleges folytatások munkálataiban nem részt venni. 2004-ben, mikor a folytatólagos tárgyalások a két cég között szerződésbontást helyeztek kilátásba, a Disney akkori főnöke, Michael Eisner a Toy Story 3. elkészítéséről határozott a Disney saját komputeranimációs divízióján, a Circe 7 Animationön keresztül. Tim Allen, Buzz Lightyear eredeti szinkronhangja hajlandóságot mutatott a közreműködésben, még ha nem is a Pixar készíti a filmet. Jim Herzfeld írta meg a Circle 7 verziójához a forgatókönyvet. Ebben a játékok eljuttatják a meghibásodott Buzzt Tajvanba, abban a hitben, hogy ott megjavítják. Az interneten azonban szembesülnek vele, hogy a cég teljes visszahívást rendelt el, mivel világszerte nagy számban léptek fel zavarok a játékszériában. Buzz megsemmisítésétől félve, Andy játékainak egy csoportja (Woody, Rex, Slinky, Krumplifej úr, Guba, Jesse és Szemenagy) barátjuk kiszabadítására indul. Ezalatt Buzz olyan játékokkal találkozik, akiket egykoron szerettek, de most hasonló sorsra jutottak, mint ő.
2006 januárjában a Disney felvásárolta a Pixart, s a megállapodás értelmében a Pixar vezetői, Edwin Catmull és John Lasseter irányítása alá került az összes animációs Disney-produkció, azaz a Disney Animation. Röviddel ezután a Circle 7 Animationt megszüntették, a Toy Story 3.-verziójukat pedig jegelték. Egy hónappal később Robert Iger, a Disney CEO-ja megerősítette, hogy a Disney áthelyezi a projektet a Pixarhoz. 2007. február 8-án Catmull bejelentette, hogy a második rész társrendezője, Lee Unkrich rendezi a filmet, a forgatókönyvet pedig Michael Arndt írja. A bemutató dátuma 2010-re került. „Már évek óta volt egy ötletünk a Toy Story 3.-hoz, amiről azt gondoltuk, megfelelő lesz, ha valaha is elkészítjük” – meséli Lee Unkrich rendező. Azonban egy korai megbeszélésen végül mégis elvetették elképzelésüket: „Mindent elölről kezdtünk.” A forgatókönyvet nagyjából 25 részre bontották szét, s mindegyik 10 vagy valamivel több változaton esett át – az egyik első a 60 változtatást is elérte –, majd készült belőlük egy nyersvágás átmeneti hangokkal és zenével, hogy könnyedén látható legyen, működik-e az elképzelés.
A film tervezési és produkciós szakaszaiban a Pixar munkatársai 92 854 sztoribordot készítettek. A szereplők is elsőként rajzolt formában láttak napvilágot; az animációs eljárások között helyett kaptak az egyszerű rajzok, skiccelt vázlatok, amik később a digitális festmények részei lettek, mielőtt a számítógép-animációs renderelés és a végső igazítás véglegesítette az adott jelenetet. Miközben megtartották a korábbi két film színpalettáját és stílusát olyan elemekben, mint például a bútorok, az animátorok korszerű digitális megvilágítást és textúrázó eszközöket alkalmaztak. Amellett, hogy a készítők modern technikai eszközeit összhangba hozta a korábbi részeknél használtakkal, Bobby Podesta vezető animátor részletesen elbeszélgetett az eredeti filmeken dolgozókkal, hogy ezzel segítse a mostani stábot az akkori gondolkodásmód elsajátításában. Az a jelenet jelentette a legnagyobb kihívást az alkotóknak, amelyben a főszereplő játékok megérkeznek az óvodába – a szekvencia több száz játékot vonultat fel. Lee Unkrich rendező el akarta kerülni a tömegszimulációs technológia alkalmazását, hogy mindegyik szereplő külön keljen életre. „Ahelyett, hogy féltucat animátort lekötöttünk volna vele, minden egyéb jelenet készítését felfüggesztettük és mindenkit erre az egyre állítottunk rá két hétre” – meséli Podesta. A számos szereplő közül egynek, a dobozból kiugró bohócnak maga Unkrich szolgáltatja a hangját. Az új részhez a visszatérő szereplők animációs modelljét újraalkották úgy, hogy egyszerűbb legyen az irányításuk, de hasonlóak maradtak a korábbi filmek esetében használtakhoz. „Végső soron jó szolgálatot tett mindez az animátoroknak, mivel egészen leegyszerűsödött a munkájuk, s újfent tanulmányozhatták Woodyt, Buzzt és a két szereplő lényegét” – magyarázza Unkrich. Macó testét 3 473 271 különálló szőrszál alkotja, több rétegben, hosszúság és vastagság szerint rendeződve. Hogy hitelesen adják vissza a felnőttkor küszöbén álló Andyt, az alkotók a szereplőt több életkorban is megrajzolták, kezdve a Toy Story előtti 6 éves állapotától a harmadik részben látható 17 esztendős megjelenésééig.
A szűkösre szabott produkciós határidők miatt a rendezőnek komoly fejtörést okozott, hogy milyen zenei aláfestés lenne ideális a zárójelenethez: „A zenei anyag rögzítését megelőző napokban alig bírtam uralkodni magamon. Tudtam, hogy rengeteg függ a film utolsó jelenetétől… Randy [Newman] azonban szakmájának mestere, s a végeredmény kiváló lett.” Darla K. Anderson producer elmondása szerint annak ellenére, hogy a sztereoszkopikus 3D is a gyártási folyamat részét képezte, a Toy Story 3. elkészítése az egyik legsimább volt a Pixar történetében. A korábbi két Toy Story 3D-be konvertálása jobban sikerült, mint várták, s ez mindenkit meglepett. „Ebből arra következtettem, hogy nem szükséges semmit sem máshogy csinálnom a Toy Story 3. esetében sem. Egyszerűen egy jó filmet kell összehoznom a belsőmre hallgatva” – mondja Unkrich; „A Toy Story 3. minden eleme már része volt az első Toy Storynak is – csak épp minden egy kicsit erőteljesebb, remélhetőleg.”
Tom Hanks, Tim Allen és John Ratzenberger nem kapták meg a szkriptet, hogy eldönthessék, részt vesznek-e a folytatásban, ehelyett a film egy teljes sztoritekercsét vetítették le nekik egy moziban. Ezen előzetesen felvett hangokkal, hangeffektekkel és zenével ellátott mozgó sztoribordok voltak láthatók. A három színész a vetítés végén aláírt a filmhez. Hanks stúdiófelvételeinek utolsó napjára Woody utolsó jelenetei maradtak, összhangban az érzékeltetett véget éréssel, ami e jelenetekben hangsúlyos szerepet kap.
Toy Story 3. az első film, amelyet Dolby Surround 7.1 hangformátummal játszottak a mozik.

TOY STORY 4

  • Eredeti Cím Toy Story 4
  • Rendező Josh Cooley
  • Forgatókönyvíró Andrew Stanton - Stephany Folsom
  • Producer Mark Nielsen - Jonas Rivera
  • Szinkronhangok Tom Hanks - Tim Allen - Annie Potts - Tony Hale - Keegan-Michael Key
  • Zeneszerző Randy Newman
  • Játékidő 100 perc
  • Bemutató 2019. Június 21.  2010. Június 20.
  • Bevétel $ 1,073,841,394

2019-ben bemutatott amerikai animációs film az elsőfilmes Josh Cooley rendezésében. A film a Toy Story-filmsorozat negyedik része, a Toy Story 3. (2010) folytatása, a Pixar Animation Studios huszonegyedik filmje. A forgatókönyvet Stephany Folsom írta Andrew Stanton segítségével, aki az első három film társírója is volt. A film alapötletét John Lasseter, Andrew Stanton, Pete Docter és Lee Unkrich dolgozták ki, akik szintén az első három rész írói, rendezői, producerei voltak. A film producere Jonas Rivera. A film forgalmazója a Walt Disney Pictures.
A film folytatja a Toy Story 3. cselekményét. Woody, Buzz, és a többi játék immár egy Bonnie nevű kislány játékai, miután előző gazdájuk, Andy elajándékozta őket. Amikor Bonnie a családjával együtt autós túrára indul, ahová viszi a legújabb, saját kezűleg készített játékfiguráját is, Woody minden eddiginél nagyobb kalandba csöppen, ráadásul lehetősége adódik, hogy rég elveszett szerelmét, Bo Peep-et is megtalálja.
A főszereplők hangjait ezúttal is Tom Hanks és Tim Allen szolgáltatják, a többi szereplő hangjai pedig szintén visszatérnek korábbi szerepükben, úgy mint Annie Potts, aki a második rész óta először szerepel újra a filmszériában. Az újdonsült szereplők eredeti hangjait olyan színészek adják, mint Tony Hale, Keegan-Michael Key, Jordan Peele, Christina Hendricks, Ally Maki és Keanu Reeves.
A Toy Story 4.-et a harmadik rész után kilenc évvel mutatták be, az Egyesült Államokban 2019. június 21-én, míg Magyarországon egy nappal korábban, június 20-án, a Fórum Hungary forgalmazásában.
A nézőközönség és a szakmai vélemény körében is igen kimagasló sikert ért el, a kritikusok sokra értékelték a jól felépített történetet, a film humorát, az animáció minőségét és a színészek teljesítményét.

CSELEKMÉNY

Andy gyerekkorának idején, amikor Woody, Buzz, Jessie és a többi játék megmentik Távirányt, az esőben felejtett távirányítós autót, azzal egy időben Andy húga, Molly elajándékozza egyik régi asztali lámpáját. A lámpa állandó tartozéka Bo Peep, a porcelánból készült pásztorlány-figura, Woody szerelme. Woody szeretné megmenteni Bót, de a pásztorlány elfogadja, hogy ideje továbblépnie egy új gyerekhez. Felajánlja Woodynak, hogy ő is tartson vele, de a cowboy inkább Andyt választja, tudván, hogy a gazdájának még mindig szüksége van rá. Szomorúan búcsút vesznek egymástól.
Kilenc évvel később, amikor Andy főiskolára megy, elajándékozza a játékait egy Bonnie nevű kislánynak. A játékok boldogok új gazdájuk oldalán, habár, ahogy Bonnie cseperedik, egyre kevesebbet játszik Woodyval. Amikor elérkezik a bemutatkozó nap az általános iskola előkészítő osztályában, Bonnie nagyon fél, ezért Woody úgy dönt, vele tart a hátizsákjában, annak ellenére, hogy játékot nem szabad az iskolába vinni. Bonnie-nak nehezen megy a barátkozás a többi gyerekkel, ezért Woody titokban segít neki, és kézműves kellékeket juttat az asztalára, egy műanyag villával egyetemben. Bonnie ezeknek a segítségével egy saját játékfigurát készít, amit Villinek nevez el. Woody legnagyobb megdöbbenésére a villa később életre kel Bonnie hátizsákjában. Mivel nem képes elfogadni, hogy játékként kezelik, nem pedig evőeszközként, ezért folyamatosan meg akar szökni Bonnie-tól. Woody vállalja, hogy vigyáz rá, miután látta, hogy Bonnie-nak milyen sokat jelent. A kislány és családja autóstúrára indulnak egy lakókocsival, ahová Bonnie viszi az összes játékát. Az út során Woodynak egyre nagyobb gondot jelent Villi pesztrálása.
Kihasználva Woody pillanatnyi figyelmetlenségét, Villi kiugrik a lakókocsi ablakán, miközben az országúton hajtanak. Woody utánaugrik, s megígéri a többieknek, hogy visszahozza, mire a legközelebbi pihenőhelyre érnek. A visszaút során elbeszélget Villivel, és végre megérteti vele, milyen jó dolog játéknak lenni. Az immár fellelkesült Villi alig várja, hogy visszatérjen Bonnie-hoz. Elhaladnak egy régiségkereskedés előtt, ahol Woody észreveszi a kirakatban Bo régi lámpáját, így nem állhatja meg, hogy beosonjon a boltba, és körülnézzen. Itt találkoznak egy Gabby Gabby nevű antik babával, aki félelmetes, hasbeszélő bábukból álló szolgákkal, a Bensonokkal veszi körül magát. Gabby Gabby szemet vet Woody egyedi hangdobozára, amit ki akar cserélni a saját, hibás hangdobozával, hogy így végre örökbe fogadja őt a bolttulajdonos jámbor unokája, Harmony. Woodynak sikerül épségben elmenekülnie, a Bensonok azonban elfogják Villit. A bolttól nem messze áll egy vidámpark, ahol Woody menedéket talál. Itt végre újra találkozik Bóval. A kezdeti örömök után megdöbbenve tapasztalja, hogy Bo most már "elveszett játékként" él, és bajbajutott játékokon segít a szabadidejében. Bár veszélyesnek tartja a régiségboltot és Gabby Gabbyt, végül mégis rászánja magát, hogy segít Woodynak megmenteni Villit, és visszajuttatni mindkettejüket Bonnie-hoz.
Bonnie és családja a vidámpark melletti pihenőhelyre érnek, ahol a kislány szomorú Villi eltűnése miatt. Buzz vállalkozik rá, hogy megkeresi Woodyt és Villit. A vidámparkban azonban berakják egy nyereménygép játékai közé. Sikeresen megszökik, ám a szökésével magára haragít két összetartozó plüssállatot, akiknek ezzel elszúrta az esélyét, hogy gazdára leljenek. Dühösen követik őt, s épp a régiségbolt mellett érik utol, ahol Buzz találkozik Woodyval és Bóval. Woody megígéri nekik, hogy ha segítenek Villi megmentésében, akkor otthonra lelnek Bonnie-nál. Továbbá segítségükre lesz még Duke de Bumm, Bo régi ismerőse, egy motoros akciófigura. A mentőakció azonban kudarcba fullad, és a kis csapatnak épphogy sikerül megmenekülnie a bolt vérszomjas macskája, Sárkány elől. A kudarc szembefordítja egymással Bót és Woodyt: Bo azzal vádolja Woodyt, hogy képtelen elfogadni, ha egy gyereknek már nincs szüksége rá, ezért akaszkodik annyira Bonnie-ra, míg Woody szemében Bónak fogalma sincs, mit jelent a hűség, ezért hagyta el egykor a gazdáját, és őt is. A vita külön utakra tereli őket. Woody megkéri Buzzt, hogy menjen vissza a lakókocsihoz, és érje el, hogy Bonnie családja idejöjjön, míg ő behatol a boltba, hogy egymaga mentse meg Villit.
Gabby Gabby alkut ajánl Woodynak: a hangdobozáért cserébe odaadja neki Villit, miközben őszintén elmondja azt is, hogy mennyire szeretne végre egy gyerekhez tartozni. Woody rááll az alkura, így a Bensonok kiszerelik belőle a hangdobozát, és átültetik Gabby Gabby-be, ám utána rendesen megvarrják mindkettejüket egy varrógéppel. Woody, Villivel együtt már távozni készül, ám mindkettejüket elszomorítja, mikor azt látják, hogy Harmony az új hangdoboz ellenére sem akarja magához venni Gabby Gabbyt. Woodynak megesik a szíve a babán, és felajánlja, hogy tartson velük Bonnie-hoz. Időközben Bo is visszatér a boltba, miután belátta, hogy korábban durva volt Woodyval. Segít Woodynak és csapatának, hogy épségben eljussanak a vidámparki körhintához, ahová Woody találkozót beszélt meg Buzz-zal. Bonnie játékai eközben helyettesítik a lakókocsi útvonaltervezőjét, így elérik, hogy az visszaforduljon a vidámparkhoz.
A körhinta felé tartva Gabby Gabby észrevesz egy kislányt a vidámparkban, aki elvesztette a szüleit. Elhatározza, hogy az ő játéka lesz. Amikor a kislány rátalál a kedves kinézetű babára, mindez bátorságot ad neki ahhoz, hogy egy biztonsági őr segítségét kérje a szülei megtalálásában. A szülők végül rálelnek a kislányukra, ami hatalmas boldogsággal tölti el őket, éppúgy, ahogy Gabby Gabbyt is, hogy végre gazdára lelt. Woody és Bo elégedetten nézik mindezt a távolból.
A lakókocsi, kisebb akadályok után, megérkezik a vidámparki körhintához. Míg a szülők a rendőrökkel tárgyalnak tiltott területre való behajtásért, Woody, Bo, és Villi átmásznak a lakókocsi tetejére, ahol találkoznak a többi játékkal. Bo nagyon örül, hogy viszontláthatja a régi barátait, ám a lakókocsi hamarosan indulni készül, így elérkezik az elválás pillanata. Woody és Bo nagyon szomorúak emiatt, ám Buzz, aki tudja, hogy a barátja Bo mellett a legboldogabb, meggyőzi, hogy Bonnie jól meglesz nélküle is. Woody ez alapján belátja, hogy neki is ideje továbblépnie. Egy utolsó nagy búcsút vesz szeretett barátaitól, a seriffjelvényét emlékül Jessie-nek adja, és meghatódva nézi végig, ahogy a lakókocsi elhajt a vidámparktól. Miközben a többiek azon tanakodnak, hogy Woody mostantól elveszett játékként fog-e élni, Buzz boldogan konstatálja, hogy Woody többé már "nem elveszett."
Woody és Bo megkezdik új, közös életüket, amelyben gazdára vágyó vidámparki játékoknak segítenek, köztük a két komikus plüssállatnak, Kacsának és Nyuszinak. Bonnie játékai, Woody példáján, továbbra is azon vannak, hogy a gazdájukat segítsék a mindennapi boldogulásban, Villi pedig végre elfogadja a szerepét, mint Bonnie kedvenc játéka. Rövidesen nagy öröm éri, mikor Bonnie hazahoz egy másik, saját kezűleg készített játékot: egy műanyag kést, Karent, aki történetesen lány.

HÁTTÉR

2010-ben, a Toy Story 3. premierje után Lee Unkrich rendező azt mondta, nincs tervbe véve negyedik rész. „Nincsenek terveink a Toy Story 4-et illetően” – közölte a direktor. – „Igazán hízelgő, hogy az emberek szeretnék – emlékeztet rá, mennyire kedvelik is a szereplőket. (Azonban) nagyon fontos volt számomra, hogy ne csupán újabb folytatást készítsünk ezzel a filmmel, ne csak egy újabb toldaléka legyen a másik kettőnek. Mindig is úgy tekintettem rá, mint a teljes történet lezárására. Mindazonáltal, egyes szereplők, így Woody és Buzz visszatér még rövidfilmekben." Az első ezek közül a 2011 nyarán mozikba került Verdák 2. előtt volt látható. Később még két rövidfilm is megjelent, az egyik a 2011-es Muppets film előtt, a másik pedig a 2012-ben újravetített 3D-s Némó nyomában előtt. Mindegyik rövidfilm a harmadik rész cselekményét vitte tovább, néhány perces történetekkel. 
2014. november 6-án jelentették be hivatalosan, hogy érkezik a Toy Story negyedik része. A film rendezői székébe az első két részt is jegyző John Lasseter ült, míg a forgatókönyvön Andrew Stanton kezdett dolgozni, aki szintén közreműködött íróként a korábbi részeknél. "Eredetileg nem terveztünk negyedik részt, mivel olyan tökéletesen befejeztük a játékok történetét, hogy nem volt szükség folytatásra" – nyilatkozta John Lasseter. – "De miután Andrew (Stanton), Pete (Docter) és Lee (Unkrich) előjöttek ezzel az ötlettel, olyan remek volt, hogy napokig képtelen voltam kiverni a fejemből. Tudtam, hogy filmet kell csinálnunk belőle. És azt is tudtam, hogy én szeretném rendezni." Lasseter azt is bejelentette, hogy a filmet egy "spin-off" folytatásnak szánják, vagyis csak részben fog kapcsolódni az eredeti Toy Story-trilógiához. A film sokkal inkább a játékokra fog koncentrálni, és kevesebb szó lesz benne az emberekkel való kapcsolatukról. Lasseter szerint a film alapötlete az volt, hogy visszahozzák Bo Peepet, aki a második és harmadik rész között kikerült a történetből. "A harmadik részben muszáj volt őt kiírnunk, mert a karakterek olyan fizikai megpróbáltatásokon mentek át, hogy valószínűleg Bo, finom porcelánkülseje miatt, már az első kalandnál összetört volna. Azon kívül, a harmadik rész Andy és a játékai kapcsolatára koncentrált, és mindig úgy éreztük, hogy Bo igazából Mollyhoz tartozott, még, ha Andy játszott is vele. Nem lett volna hiteles és őszinte a köztük lévő viszony. Most azonban itt az esély, hogy elvarrjuk ezt a szálat, és bemutassuk, mi történt vele a Toy Story 2 után."
2015 márciusban a Pixar vezérigazgatója, Jim Morris bejelentette, hogy az új film egy romantikus vígjáték lesz. Woody és Bo Peep szerelmi kapcsolatát mutatja majd be, amit az előző részekkel ellentétben sokkal mélyebb szinten dolgoznak majd ki. Bár hivatalos infókat még nem jelentettek be a filmről, a forgatókönyv első kész változata akkor már kész volt, és a stúdió 2017 nyarára időzítette a bemutatót.
2017 elején azonban Lasseter visszalépett a rendezői pozíciótól, az új rendezőnek pedig Josh Cooleyt nevezte ki, aki korábban az Agymanók forgatókönyvét is írta. Lasseter távozásának fő oka az őt érintő szexuális botrányok voltak, amelynek vádjai olyan súlyosnak mutatkoztak, hogy 2018-ban végleg elhagyta a Pixart, utódjának, a vállalat kreatív igazgatójaként Pete Doctert tették meg. A rendezőváltás miatt a film bemutatóját eltolták, eredetileg csak egy évvel, de miután a munkálatok lassabban haladtak a tervezettnél, végül 2019-re időzítettek a végleges premiert.
Amikor Cooley kezébe vette a készülő produkciót, Rashida Jones és Will McCormack forgatókönyvírókkal "filozófiai különbségekbe" ütköztek. 2018 januárjára, Stephany Folsom jelentősen átírta az eredeti forgatókönyvet, miközben Andrew Stanton továbbra is közreműködött az írásban, kreatív tanácsadóként. Cooley szerint a történet továbbra is Woody és Bo Peep kapcsolatára fog fókuszálni, de emellett olyan kérdéseket is meg fog válaszolni, hogy mit jelent játéknak lenni, és hogy mi egy játék valódi feladata a világon. A rendező fontosnak érezte, hogy amikor Bo és Woody újra találkoznak, Woody szembesüljön azzal a félelmével, hogy milyen érzés elveszett játéknak lenni. Nem csupán egy újbóli, romantikus fellángolást akart kettejük között, hanem azt is, hogy a találkozás újfajta világnézeteket ismertessen meg velük. Hiszen ahogy az az embereknél is szokott lenni, a külön töltött évek gyakran megváltoztatnak másokat, ilyenkor már nem ugyanúgy gondolkodnak, viselkednek, mint korábban. Ennek fényében Bo karakterdizájnját is megváltoztatták, sokkal modernebb, stílusosabb külsőt adtak neki, ami az animátorok szerint jól tükrözi az új életstílusát.
2018 szeptemberére a színészekkel felvették az összes szövegüket. Tom Hanks és Tim Allen a közösségi média-oldalakon bejelentették, hogy az utolsó napok nagyon nehezek voltak számukra az érzelmes finálé felvétele miatt. Hanks hozzátette, hogy amikor elmondták az utolsó soraikat Timmel, az egy "történelmi pillanat volt."

TOY STORY 5

2019 februárjában Tim Allen érdeklődését fejezte ki egy másik film készítése iránt, mivel "semmi okát nem látta, hogy miért ne csinálnák meg." Az Ellen DeGeneres Show-ban májusban Hanks azt mondta, hogy a Toy Story 4 lesz az utolsó rész. a franchise-ban, de Mark Nielsen producer felfedte egy ötödik film lehetőségét, mivel a Pixar nem zárta ki ezt a lehetőséget. 2023 februárjában a Disney vezérigazgatója, Bob Iger bejelentette, hogy a franchise további filmekkel folytatódik, míg Allen megerősítette, hogy visszatér a Buzz hangjaként. A hónap későbbi részében a Pixar CCO és a franchise öregdiákja, Pete Docter kijelentette, hogy a film „meglepő” lesz, és „menő dolgokat fog tartalmazni, amiket még soha nem látott”. 2023 júniusában Docter megerősítette, hogy Woody visszatér a film. 2024 áprilisában kiderült, hogy a filmet 2026. június 19-én mutatják be.

SPIN-OFF ANIMÁCIÓK

LIGHTYEAR [Lightyear] 2022-es amerikai 3D-s számítógépes animációs kaland-akciófilm a Pixar Animation Studios és a Walt Disney Pictures gyártásában és a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában. A film a Toy Story-filmsorozat spin-offjaként szolgál, a címadó űrhajós, Buzz Lightyear eredettörténeteként, aki a Toy Storyban szereplő, azonos nevű akciófigurát is ihlette. A filmet Angus MacLane, a Szenilla nyomában társrendezője jegyzi, a producere Galyn Susman, a forgatókönyvet MacLane-nel együtt Matthew Aldrich és Jason Headley írta. A címszereplő hangját Chris Evans kölcsönözte, míg a további szereplők hangjait Keke Palmer, Dale Soules, Taika Waititi, Peter Sohn, Uzo Aduba, James Brolin, Mary McDonald-Lewis, és Isiah Whitlock Jr. szolgáltatják
Amerikában a film 2022. június 17-én debütált, míg Magyarországon egy nappal korábban, június 16-án került bemutatásra. A 2020-ben bemutatott Előre óta ez a Pixar első filmje, amely mozibemutatót kapott, miután a korábbi filmjeik rendre a Disney+ oldalán jelentek meg, a koronavírus-járvány miatt bevezetett mozikorlátozások miatt.

RÖVID ANIMÁCIÓK

TOY STORY – TERROR! [Toy Story of Terror!] 2013-ban bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs horror-vígjáték televíziós különkiadás, amelynek rendezője és írója Angus MacLane, a producere Galyn Susman, a zeneszerzője Michael Giacchino. A rövidfilm a Pixar Animation Studios és a Walt Disney Pictures gyártásában készült, a Disney–ABC Domestic Television forgalmazásában jelent meg.
Az Amerikai Egyesült Államokban 2013. október 16-án sugározták először a ABC csatornán, Magyarországon az HBO GO-n mutatták be előbb 2017. december 15-én, később pedig tévés premierként az HBO 2 tűzte műsorra 2017. december 25-én.

Woody, Buzz, Jessie, Tüsi Úr, Rex, Krumplifej és Trixi a csomagtartóban néznek horrorfilmet gazdájuk bőröndjében, míg Bonnie és anyukája az autóban ülnek. A kocsi defektet kap az út közepén, így Bonnie anyukája behajt a legközelebbi motelba.
A motelben felhívnak egy autómentőt, ami csak másnapra tud kijönni, így ott kényszerülnek aludni. Tüsi Úr megállapítja, hogy az ilyen elhagyatott motelekben játszódnak a horrorfilmek, amivel Rexet és Jessie-t is sikerült megijesztenie. Trixi és Krumplifej kimásznak a bőröndből, mert fel akarják fedezni a motelt. Woody és Buzz elkezdik keresni őket. Trixi meg is került, de Krumplifej eltűnt.
Mikor felismerik, hogy elvesztették társukat, Rex belelép valami ragacsba. Buzz megállapítja, hogy friss nyál, amire Tüsi Úr újabb horrorhistóriát talál ki. Ekkor Trixi talál egy szellőzőnyílást, de véletlenül beleesik. Mindenki megijedt, hogy elveszett, de a két ballábas Rex belelöki az egész bagázst.
Lent egy poros csatornába jutnak és persze amint útnak indulnak valami elragadta Tüsi Urat Rex mellől, majd Rexet is elragadja valami. Woody, Jessie és Buzz rémülten szaladnak, amíg Krumplifej elhagyott keze meg nem állítja őket, aki arra akarja invitálni őket, hogy menjenek fel.
Fent egy motelszoba fürdőjébe érnek, ahol Woody-t és Buzz-t elragadja valami. Jessie egyedül marad, ám ekkor megpillant egy másik játékot, Desan Dave-ot, aki menekülésre ösztönzi a cowboylányt. Jessie elrejtőzik a kádban, de a szörny itt is rátalál.
A szörny egy leguán, aki egy kis helyiségbe viszi a játékot, ahol a motel főnöke, Ron veszi kézbe. Lefotózza a játékot és felrakja egy árverésre, hogy eladhassa, majd beteszi egy szekrénybe, a többi játék mellé, ahol Jessie találkozik Woody-ékkal.
Ronnak sikerült eladnia Jessie-t és Woody-t is. A szekrénybe zárt játékok nem tudják, hogy menekítsék meg Woody-t, így Jessie-nek kell kiszabadítania a fogságba esett Woody-t és még a játékbolt tulajdonosát is sikerül lebuktatnia Bonnie anyukája előtt, aki kihívja a rendőröket a játéktolvajra.

TOY STORY – ELFELEDETT VILÁG [Toy Story That Time Forgot] 2014-ben bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs rövidfilm, amelynek rendezője és írója Steve Purcell, a producere Galyn Susman, a zeneszerzője Michael Giacchino. A rövidfilm a Pixar Animation Studios, a Walt Disney Television Animation és a Walt Disney Pictures gyártásában készült, a Disney–ABC Domestic Television forgalmazásában jelent meg. Műfaját tekintve filmvígjáték és kalandfilm.
Amerikában 2014. december 2-án mutatták be, Magyarországon az HBO GO-n mutatták be előbb 2017. december 28-án, később pedig tévés premierként az HBO 2 tűzte műsorra 2017. december 31-én.

A karácsony slágere a Battlesaurs nevű videójáték, ami mellett minden más játék háttérbe szorul. Sajnos, Woody, Buzz és a többiek is erre a sorsra jutnak, nem tudják felvenni a versenyt az új szerzeménnyel. A csapat hamarosan csapdába esik egy különös területen, ahol a rettegett Reptilius Maximus által vezetett dinoszauruszos játékok törzse uralkodik. Együtt kell megtalálni a visszautat a gyermek hálószobájához és a biztonsághoz. Addig azonban rengeteg izgalmas kaland vár rájuk.

LAMP LIFE Egy rövidfilm, amely felfedi Bo Peep hollétét a Toy Story 2 és a Toy Story 4 eseményei között, ahol először egy, majd két gyermek éjszakai lámpájaként használták, mielőtt adományozták az antikváriumnak, ahol ő és a birkák. végül elhagyták otthoni lámpájukat, és újra találkoztak Woodyval. 2020. január 31-én jelent meg a Disney+-on.
Valerie LaPointe, aki a Toy Story 4 történetfelügyelője volt, írta és rendezte a rövidfilmet. Annie Potts és Ally Maki visszatért Bo Peep és Giggle McDimples szerepében. Woody hangját azonban Jim Hanks adja.

TOY STORY TOONS

Egy rövid, a Disney-Pixar által készített amerikai animációs sorozat, amely a Toy Story-filmek alapján készült. A története a Toy Story 3. eseményei után játszódik, bemutatva a játékok mindennapjait, akik immár egy Bonnie nevű kislány játékai. A sorozat rövid életű volt, mindössze 3 rész készült el belőle. Eredetileg mindhárom rész egy-egy mozifilm előtt debütált rövidfilmként, csak később adták le a tévécsatornák. 2013-ban terveztek még egy részt, de végül elvetették, helyette egy egész estés folytatáson kezdtek dolgozni.

HAWAII VAKÁCIÓ [Hawaiian Vacation] 2011-ben bemutatott amerikai animációs rövidfilm, ami a Toy Story filmek alapján készült. Időben a harmadik rész után játszódik.
Barbie és Ken elrejtőzött egy bőröndben, mert el akartak ők is menni nyaralni Hawaiira. De a gazdájuk nem vitte magával azt a bőröndöt, így Ken és Barbie itthon maradt, amiért ők nagyon bánatosak lettek. A többi játék azonban felvidította őket, mert a szobában csináltak nekik egy vakációt.

A KIS KRUMPLI [Small Fry] 2011-ben bemutatott amerikai animációs rövidfilm, ami a Toy Story filmek alapján készült. Időben a harmadik rész után játszódik.
Buzz az egyik üzletben maradt, mert a gazdája véletlenül egy miniatűr Buzz-t vitt haza helyette. Otthon a játékok hamar észreveszik, hogy ez nem az igazi Buzz, és minden erejükkel azon vannak, hogy kihúzzák az új jövevényből, hogy mi is történt valójában. Eközben az üzletben ragadt Buzz is próbál valahogy hazajutni, de ehhez át kell verekednie magát pár akadályon.

PARTYSAURUS REX 2012-ben bemutatott amerikai animációs rövidfilm, ami a Toy Story filmek alapján készült. Időben a harmadik rész után játszódik.
Rex-et a fürdőbe viszi a gazdája játszani, ahol a többi játék nagyon megkedveli őt. Ám amikor a játéknak vége szakad nagy szomorúság uralkodik el mindenkin, ezért Rex a kezébe veszi az irányítást. Hatalmas fürdőkádi buli kerekedik, és mindenki nagyon jól érzi magát. De a buli túlpörög, és a kádból elkezd kifolyni a víz.

BOX OFFICE

A Toy Story hazai bemutatójának első öt napja (hálaadás hétvégéjén) 39,1 millió dollárt hozott. A film 29,1 millió dollárral a hétvégi kassza első helyezést érte el, a következő két hétvégén pedig megőrizte első helyét a hazai pénztáraknál. 1995-ben ez volt a legtöbb bevételt hozó hazai film, és a harmadik legtöbb bevételt hozó animációs film akkoriban.
A Toy Story 2 a hálaadás napi hétvégéjén az 1. helyen nyitott, 3236 moziból 57,4 millió dolláros háromnapos összesítéssel. Átlagosan 17 734 dollár volt színházonként három nap alatt azon a hétvégén, és a következő két hétvégén az első helyen maradt. Ez volt 1999 harmadik legtöbb bevételt hozó filmje.
A Toy Story 3 erősen debütált: 4028 moziban mutatták be, és a nyitás napján 41,1 millió dollár bevételt hozott a pénztáraknál. Ráadásul a Toy Story 3 volt a legmagasabb nyitónapi bevétel egy animációs film esetében. A film nyitóhétvégéjén 110,3 millió dollár bevételt ért el, ezzel a hétvége első helyezettje lett; ez volt a Pixar filmek valaha volt legnagyobb nyitóhétvégéje. A Toy Story 3 az első helyen maradt a következő hétvégén. A film akkoriban az animációs filmek valaha volt második legmagasabb nyitóoldala volt. Ez volt 2010 legnagyobb bevételt hozó filmje mind belföldön, mind világszerte. A Toy Story 3 több mint 1 milliárd dollár bevételt hozott, ezzel a hetedik film a történelemben, a második Disney-film 2010-ben, és az első animációs film, amely ezt tette.
A Toy Story 4 érte el a legnagyobb nyitást a sorozatban, és a legnagyobbat a G-besorolású filmeknél: 120,9 millió dollár bevételt hozott belföldön és 244,5 dollárt nemzetközileg az első hétvégéjén. 1,073 milliárd dollár bevételt ért el, ezzel a 43. film lett, amely valaha átlépte a milliárd dolláros határt, és 2019 nyolcadik legtöbb bevételt hozó filmje volt.
A Lightyear alulteljesített a globális pénztáraknál, összesen 226,4 millió dollár bevételt hozott. Az első hétvége bevétele elérte a 85,2 millió dollárt, ami alulteljesítette a várakozásokat, amit a megfigyelők a több tényező miatti alacsony közönség részvételnek tulajdonítanak, beleértve a COVID-19 világjárványt, a korábbi Pixar-filmek, a Soul, Luca és Turning Red bemutatását a Disney+-on, valamint a vegyesebb kritikákat. összehasonlítva a franchise többi filmjével.

# TOP
100
ANIMÁCIÓ
BEVÉTEL MEGJ.
ÉV
HELY.
AMERIKA MÁS TERÜLETEN VILÁGSZERTE
1995 78 TOY STORY
$ 223,225,679 $ 171,210,904 $ 394,436,586 01
1999 62 TOY STORY 2 $ 245,852,179 $ 251,514,690 $ 497,366,869 03
2010 10 TOY STORY 3 $ 415,004,880 $ 652,311,221 $ 1,067,316,101 01
2019 09 TOY STORY 4 $ 434,038,008 $ 639,356,585 $ 1,073,394,593 08
2022 LIGHTYEAR $ 118,307,188 $ 108,118,232 $ 226,425,420 19
TELJES $ 1,436,427,864 $ 1,822,511,632 $ 3,258,939,569

 

Asztali nézet